هلدینگ خدماتی فیدس

ساخت وبلاگ

 

درباره مهاجرت به کانادا و مهاجرت تحصیلی تعداد زیادی از دانشگاه های کشور کانادا جز برترین دانشگاه ها در دنیا معرفی شدند و مجموعا 89 موسسه و دانشگاه در کانادا وجود دارد  که برخی از آنها مورد تایید وزارت علوم در ایران نیز هستند.دانشگاه های کانادا رشته های تحصیلی متنوعی را ارائه می دهند که همگی از لحاظ علمی در رتبه بالایی قرار دارند و حتی در ارائه مقاطع تحصیلی متفاوت می باشند.برخی از این دانشگاه ها تا مقطع دکتری و برخی حتی فقط تا مقطع لیسانس و یا ارشد دوره تحصیلی را برگزار می کنند.تاسیس دانشگا ها اغلب با حمایت و بودجه دولت همراه بوده و تا مقطع لیسانس سطح آموزش در سراسر کانادا یکسان است.با سایت خدمات بین المللی فیدس همراه باشید.

تحصیل در دانشگاه کانادا

تحصیل در برترین دانشگاه های کانادا طول دوره مقطع لیسانس معمولا بین 3 تا 4 سال است که بعد از آن دانشجو می تواند با نمرات قبولی و گرفتن سرتیفیکیت لیسانس خود وارد مقطع فوق لیسانس شود و ثبت نام خود را انجام دهد.البته ناگفته نماند قوانین و شرایط پذیرش هر دانشگاه برای مقطع ارشد در هر استان و شهر متفاوت است.

طول دوره پزشکی در کانادا باز هم بین 3-4 سال است که مدرک لیسانس خود را دریافت و با گذراندن دوره اینترن شیپ،سرتیفیکیت پزشکی همان استان را دریافت میکنند.

بعد از گرفتن مدرک تحصیلی در دوره ارشد دانشجو می تواند وارد مقطع دکتری شود و ثبت نام خود را انجام دهد.برخی از دانشگاهها نیاز به مقطع ارشد ندارند و از مقطع لیسانس مستقیما می توانند به دوره دکتری ورود کنند.

ابتدا دوره تحصیل در دانشگاه های کانادا معمولا از سپتامبر شروع و تا می ادامه دارد.باید به این موضوع نیز اشاره کرد که هرسال  تحصیلی در کانادا ممکن است یک ترم، دوترم و یا حتی سه ترم به طول بیانجامد.

دانشگاه تورنتو:

این دانشگاه رتبه یک دانشگاه های کشور کانادا و رتبه 18 رنکینگ جهان به خود اختصاص داده ودر سال 1827 تاسیس شده و در شهر تورنتو قرار گرفته و شعار این دانشگاه (همچون درختی در گذر زمان )است .از امکانات این دانشگاه می توان به سالن های ورزشی،اتاق های پروژه ،خوابگاه و کتابخانه های بزرگ اشاره کرد.

این دانشگاه دارای 17 دانشکده است  که در آنها بیش از 700 رشته بسیار متنوع در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تدریس میشود و همچنین بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته پزشکی می باشد  و حدودا دارای 60000  دانشجو می باشد.

برای مهاجرت به کانادا از جمله دانشکده های مهم و پر طرفداراین دانشگاه به شرح زیر است:

1-دانشکده پزشکی

2-دانشکده دندانپزشکی

3-دانشکده فنی ومهندسی

4-دانشکده هنر

5-دانشکده پرستاری

6-دانشکده داروسازی

7-دانشکده موسیقی

8-دانشکده حقوق

9-دانشکده مدیریت و ...

برای مهاجرت تحصیلی هر کدام از این دانشکده ها رشته های متنوع و زیادی را در خود جای داده اند که دوره تحصیل در هر رشته و دانشکده متفاوت هست به طور مثال در رشته های پزشکی ممکن است بعد از اتمام تحصیل دوره تئوری یک دوره عملی هم گذرانده شود ولی در کل برای مقطع لیسانس حدودا 4 سال در نظر گرفته شده که گاهی در برخی از رشته ها این دوره 3 ساله نیز برگذار می شود.در دانشگاه تورنتو در هر سال تحصیلی سه ترم پاییزه و زمستانه و بهاره وجود دارد. هزینه تحصیل در این دانشگاه بسته به رشته ای که دانشجو انتخاب می کند متفاوت است .در رشته های پزشکی حدودا مبلغی بین 35000 تا 40000 دلار در سال و در دوره های کارشناسی این مبلغ به نسبت دوره پزشکی ،دکتری و ارشد کمتر است و مبلغی حدودا بین 30000 تا 60000 دلار در سال دانشجو باید پرداخت کند.قابل ذکر است که دردانشگاه تورتنو دانشجویان در دوره ی دکتری و ارشد می توانند بورسیه دریافت کنند .دانشجو با داشتن معدل بالا و مقاله طبق نظر هیئت علمی دانشگاه می توانند بین 1000 تا 6000 دلاردر سال  بورسیه دریافت کنند .ناگفته نماند که در مقطع دکتری  بورسیه ممکن است از طرف اساتید و به صورت کامل یعنی تمامی هزینه های تحصیل و یا زندگی، به دانشجو تعلق گیرد.

دانشگاه مک گیل:

نام این دانشگاه از اسم بنیان گذار این دانشگاه یعنی جیمز مک گیل گرفته شده.می توان این دانشگاه را با 46 سال قدمت از زمان تاسیس که سال 1821 میلادی بوده جز قدیمی ترین دانشگاه های کانادا نام برد.دانشگاه mcgill در مرکز شهر مونترال واقع شده و در کشور کانادا دارای 2 و در رنکینگ دانشگاه های دنیا رتبه 40 را به خود اختصاص داده.شعار این دانشگاه(با تلاش فراوان همه چیز رشد و نمو می کند)است.دانشگاه مک گیل دارای 21 دانشکده و بیش از 200 رشته تحصیلی است.

از جمله دانشکده های پر طرفدار این دانشگاه می توان به شرح زیر نام برد:

1-دانشکده هنر

2-دانشکده موسیقی

3-دانشکده حقوق

4-دانشکده پزشکی

5-دانشکده دندانپزشکی

6-دانشکده علوم

که از مهترین آنها می توان به دانشکده حقوق و پزشکی اشاره کرد.

دانشگاه در رشته های مختلف شرایط پذیرش متفاوت دارند که هزینه شهریه برای یک دانشجو بین المللی حدودا بین 15000 تا 40000 دلار در سال متغیر است.

جمع بندی

مهاجرت به کانادا از طریق ویزا تحصیلی برای ایرانی ها هم بسیار جذاب است.کانادا کشوری با سطح رفاه بالا زندگی و دانشگاه های آن دارای سطح علمی بالایی هستند.دانشگاه های کانادا جز برترین دانشگاهای دنیا به شمار می آیند.بعد از اتمام دوره تحصیل دانشجو از شانس بسیار بالایی برای پیدا کردن کار برخوردار است.با توجه به این که ممکن است ابتدا هزینه بالایی برای زندگی و شهریه پرداخت کند ولی این هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری برای آینده است. برای تحصیل در برترین دانشگاه های کانادا مرکز مشاوره و خدمات بین المللی فیدس میتواند در تمام مراحل همراه شما باشد.

 

هلدینگ خدماتی فیدس ...
ما را در سایت هلدینگ خدماتی فیدس دنبال می کنید

برچسب : مهاجرت به کانادا مهاجرت به ترکیه مهاجرت به اسپانیا مهاجرت به آلمان , نویسنده : saeediiii fides3 بازدید : 237 تاريخ : چهارشنبه 22 ارديبهشت 1400 ساعت: 19:56

 

هرساله تعداد زیادی از ایرانیان قصد مهاجرت به کانادا را دارند؛ زیرا کانادا بهترین کشور برای مهاجرت شناخته‌شده است. کانادا دومین کشور بزرگ در جهان است که همین امر باعث شده مهاجرت به کانادا علاقه‌مندان زیادی داشته باشد. نکات مثبتی که توجه ایرانیان را برای مهاجرت به کانادا جلب کرده عبارت‌اند از سرعت فنّاوری و فناوری، مزایای مالی برای کودکان، فرصت پیدا کردن تحصیل و شغل و...در این مقاله می‌خواهیم به سؤالات شما درزمینهٔ مهاجرت به کانادا پاسخ دهیم و اطلاعات کاربردی در اختیارتان قرار دهیم.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟ برای مهاجرت به کانادا می‌توانیم از چند طریق اقدام کنیم که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، از طریق تابعیت تولد، کار، تحصیل، سرمایه‌گذاری، ازدواج و پناهندگی که هرکدام از آن‌ها مسیرها و روند اداری خودش را دارد. به‌عنوان‌مثال شرایط مهاجرت از طریق کار دو روش دارد؛ که درروش اول مهارت و توانمندی‌های فرد ارزیابی می‌شود و سپس باید فرد حداقل شصت‌وهفت امتیاز از صد امتیاز را گرفته باشد که بعد از ارزیابی نهایی انتخاب شود. مرحله دوم مهاجرین که قصد مهاجرت به کانادا را دارند می‌توانند حرفه‌ای که در آن تخصص دارند را در لیست مشاغل موردنیاز این کشور جستجو کنند و در صورت نیاز به آن حرفه متقاضی در سایت‌های کاریابی ثبت‌نام کند.

 

مزایا و معایب تحصیلی برای مهاجرت به کانادا

با در اختیار داشتن مدارس، دانشگاه‌ها و کالج‌های معتبر در نقاط مختلف این کشور نامش بر سر زبان‌ها همه افراد به‌خصوص ایرانی‌ها است. به همین دلیل سالانه تعداد زیادی از دانشجوها از کشورهای مختلف ازجمله ایران قصد مهاجرت به کانادا را دارند؛ زیرا این کشور برای تحصیل ازنظر هزینه بسیار مقرون‌به‌صرفه است؛ و علاوه بر اینکه مدرک‌های این کشور اعتبار بین‌المللی دارد. تمامی دانشجویان از پوشش‌های درمانی، کمک‌هزینه مسکن، باشگاه‌های دانشجویی و مشاوره تحصیلی برخوردار هستند.

همان‌طور که هر کشوری مزایای خوبی دارد از معایب هم برخوردار است که این کشور هم معایبی دارد و زیاد یا کم بودن معایب بسته به علاقه و شرایط هر فرد دارد. افرادی می‌توانند در این کشور از مدارس دولتی استفاده کنند که خانواده فرد اقامت دائم داشته باشد. در غیر این صورت اگر خانواده فرد اقامت موقت داشته باشند باید فرد به مدارس خصوصی برود.

این موضوع تنها بخشی از معایب تحصیل در این کشور بود که در ادامه با معایب بیشتری آشنا خواهیم شد. به‌عنوان‌مثال یک دانشجوی بین‌المللی اجازه اقدام مطالعات پزشکی را ندارد و در این کشور فقط یک موسسه آموزشی تخصصی وجود دارد که در سال 2007 ایجادشده و از طریق مقامات زیر نظر است. درنتیجه اکثر کالج‌ها عمومی هستند که برای ادامه تحصیل به‌صورت خصوصی در مهاجرت به کانادا مناسب نیست. بعضی افراد برای مهاجرت به کانادا وقتی معایب را متوجه می‌شوند خیلی راحت با این معایب کنار می‌آیند و بعضی‌ها با این معایب به‌سختی کنار می‌آیند.

 

مدارک لازم تحصیلی برای مهاجرت به کانادا

کانادا در حال حاضر بیش از 450 هزار دانشجوی بین‌المللی در حال تحصیل دارد؛ که نیمی از آن‌ها برای ادامه تحصیل به کانادا مهاجرت کرده‌اند. دانشجویانی که دوره تحصیلی خود را در کانادا می‌گذرانند از امکانات بسیار خوبی برخوردار هستند که بعد از فارغ‌التحصیلی از امکانات مانند تحصیل در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و از کارهای مرتبط با حرفه و رشته خود برخوردار می‌شوند به خاطر همین امر مهاجرت به کانادا بیشترین متقاضی را دارد؛ و در ادامه مدارک لازم تحصیلی در مقاطع مختلف را نام می‌بریم

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی در مدارس و کالج‌های کانادا:

اسکن پاسپورت معتبر

یک قطعه عکس جدید پرسنلی

ترجمه کارنامه تحصیلی سه سال اخیر

هزینه‌های ثبت‌نام

آدرس و شماره همراه و کد پستی

نام پدر و مادر شخص به‌طور کامل و صحیح

مدارک لازم برای ویزا تحصیلی دانشگاه‌های کانادا در مقطع لیسانس:

اسکن پاسپورت معتبر

یک قطعه عکس جدید

هزینه‌های ثبت‌نام

آدرس و شماره همراه و کد پستی فرد

نام پدر و مادر فرد به‌طور کامل و صحیح

ترجمه تمام نمرات پیش‌دانشگاهی و دیپلم

مدرک زبان معتبر (نمرات موردنیاز در دانشگاه‌های مختلف و رشته‌های مختلف متفاوت است جهت اطلاعات کافی با مشاورین فیدس تماس بگیرید)

 

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی دانشگاه‌های کانادا در مقطع فوق‌لیسانس:

تمام مدارک فوق‌لیسانس

ترجمه مدرک لیسانس

تمامی نمرات دوره لیسانس

نامه انگیزه شما برای تحصیل در این کشور

توصیه‌نامه اساتید دوره لیسانس (هر دانشگاه متفاوت است برای اطلاع کافی با مشاورین فیدس تماس بگیرید)

مدارک لازم برای ویزا تحصیلی دانشگاه‌های کانادا در مقاطع دکترا:

تمامی مدارک دوره فوق‌لیسانس

مقاله یا پروپوزال

فایل مقالات انتشار شده شما در ژورنال‌های معتبر علمی

 

مهم‌ترین دلایل تحصیلی مهاجرت به کانادا

مهم‌ترین دلایل تحصیل در کانادا دوزبانه بودن افراد در کانادا، داشتن بهترین دانشگاه‌های دنیا، وجود جامعه چند فرهنگی، ایجاد اشتغال برای دانشجویان بعد از تحصیل و کشوری با امنیت بسیار بالا ازجمله دلایل انتخاب برای مهاجرت به کانادا است. چنان چه شما هم برای ادامه تحصیل وزندگی قصد مهاجرت به کانادا دارید می‌توانید با تیم متخصص و مجرب فیدس تماس بگیرید و اطلاعات کافی کسب کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هلدینگ خدماتی فیدس ...
ما را در سایت هلدینگ خدماتی فیدس دنبال می کنید

برچسب : مهاجرت به کانادا مهاجرت به ترکیه مهاجرت به اسپانیا مهاجرت به آلمان , نویسنده : saeediiii fides3 بازدید : 236 تاريخ : چهارشنبه 22 ارديبهشت 1400 ساعت: 19:55

 

آشنایی با نظام آموزشی برای مهاجرت به کانادا بسیار ضروری است.کشور کانادا دومین کشور بزرگ دنیا ازلحاظ وسعت است ولی به نسبت وسعتش دارای جمعیت بسیار کمی است و دائماً در پی افزایش جمعیت خود هست ازاین‌رو تلاش بسیاری برای بالا بردن سطح رفاه شهروندان خود انجام داده، که نتیجه آن تبدیل‌شدن به مقصد بسیاری از مهاجران در سراسر دنیا است.

تحصیل در کانادا می‌تواند به 2 زبان رسمی این کشور صورت گیرد، در بسیاری از ایالت‌ها به زبان انگلیسی و در ایالت کبک و نیو برانزویک به زبان فرانسوی است که شخص بسته به سکونت در استان و یا شهر زندگی زبان اول خود را برای تحصیل انتخاب می‌کند. بالا بودن استاندارهای زندگی، اقتصاد رو به رشد، شرایط فرهنگی مناسب و شرایط مناسب کار برای دانشجویان فارغ‌التحصیل شده ازجمله ویژگی‌هایی هستند که مهاجران را به این کشور جذب می‌کند. در ادامه مقاله آشنایی با سیستم آموزشی کانادا همراه سایت فیدس باشید.

نظام آموزشی:

در کشور کانادا نظام آموزشی بسیار منظم و دقیق برنامه‌ریزی‌شده و استانداردهای آموزشی به‌صورت یکپارچه در سراسر کشور تحت نظارت دولت فدرال قرارداد، معمولاً هر ایالت به‌صورت مجزا این سیستم را مدیریت می‌کنند. در سیستم آموزشی کشور کانادا دو نوع سیستم آموزش دولتی و سیستم آموزش خصوصی دیده می‌شود. دولت کانادا توجه ویژه‌ای به بحث آموزش به‌خصوص در پایه دبستان به کودکان و نوجوانان دارد به‌واسطه این موضع حدود 7% از تولید ناخالص داخلی خود را صرف سیستم آموزشی کرده و از ابتدا تحصیل تا زمان دانشگاه محصلان را تحت حمایت خود قرارداد.

در کانادا مقطع ابتدایی و دبستان تشکیل‌شده از پیش‌دبستانی و کلاس اول تا پنجم و بعدازآن مقطع متوسطه که 6 سال طول دوره آن است.(حدود 12 سال طول دوره تا دیپلم) ناگفته نماند که این دوره فقط در استان کبک مدت آن 11 سال است. به‌طورکلی می‌توان فرزندان از سن 4-5 سالگی مهدکودک ثبت‌نام کنند و مقطع اول ابتدایی نیز 6 سالگی شروع می‌شود. اگر قصد مهاجرت به کانادا دارید شروع دوره از شهریور (September) هرسال و تا خرداد (jun) ادامه دارد در برخی موارد در دی‌ماه نیز می‌توان برای ثبت‌نام اقدام کرد. دانش آموزان پس از گذراندن دوره متوسطه می‌توانند وارد دانشگاه و یا کالج شوند.

مدرسه در کانادا:

در کانادا دانش‌آموز در چهار مقطع تحصیل می‌کند:

مقطع اول ابتدایی کانادا که از پیش‌دبستانی و یا سطح 1 شروع می‌شود و تا 5 ادامه دارد.

مقطع دوم راهنمایی کانادا که از سطح 5 و تا 8 ادامه دارد.

در دو مقطع بالا سیستم نمره دهی بسیار ساده انجام می‌شود. معدل یا همان GPE بر اساس نمرات به دست آمده تقسیم‌بر تعداد کلاس‌ها محاسبه می‌شود. بالاترین نمره GPE نمره 0/4 است و با استفاده از حروف انگلیسی سطح علم و دانش، دانش‌آموز مشخص می‌شود.

مثلاً حرف A نمره 0/4 و B نمره 0/3 و ...و F مردودی است. در سیستم آموزشی کانادا هرسال دارای سه ترم است که معدل دانش‌آموز در انتهای سال تحصیلی از جمع معدل این 3 ترم به دست می‌آید. در سیستم آموزشی کانادا، ساعات مدارس در مقاطع ابتدایی و راهنمایی از 8:30 صبح تا 3 یا 3:30 بعدازظهر همراه بازمان نهار به مدت یک ساعت و دو زمان 15 دقیقه‌ای اختصاص به استراحت دانش آموزان داده‌شده.

مقطع سوم دبیرستان مقدمانی کانادا که از 7،8 و تا 9 ادامه دارد که دانش آموزان آماده می‌شوند برای رفتن به مقطع دبیرستان.

مقطع چهارم دبیرستان کانادا که از سطح 8 یا 9 تا 11،12 ادامه دارد که این بستگی دارد در کدام استان باشد که در کبک این موضوع همین‌طور که قبلاً توضیح دادیم متفاوت است.

برای مهاجرت به کانادا و تحصیل در کانادا اگر معدل دیپلم شما پایین باشد باید برای مورد تائید قرار گرفتن مدرک دیپلم ابتدا یک دیپلم از دبیرستان کانادایی

بگیرید و بعد برای دانشگاه و یا کالج اقدام کنید.

هزینه تحصیل در مدارس:

این هزینه برای مدارس دولتی سالانه بین 11000 تا 15000 دلار کانادا است که در مدارس خصوصی این مبلغ مقداری افزایش پیدا می‌کند و تا 20000 دلار کانادا هم می‌رسد.

تحصیلات تکمیلی

تحصیل در کالج:

این دوره‌ها بیشتر برای آماده‌سازی متقاضی برای ورود به بازار کار است که درواقع برخلاف دانشگاه‌ها که به‌صورت آکادمیک برگزار می شود دوره بیشتر بر پایه مباحث فنی و کاربردی ارائه می شود. اگر بخواهیم با یکی از سیستم‌های تحصیلی ایران مقایسه کنیم، می‌توان گفت که شباهت با دوره‌های فنی و حرفه‌ای را دارد. متقاضیان تحصیلی برای گذراندن دوره‌های فنی، هنری و حتی مهندسی می‌توانند برای گرفتن پذیرش از کالج‌های کانادا اقدام کنند که طول این دوره معمولاً بین 2 تا 4 سال متفاوت است.

شخص می‌تواند برای دوره‌های DEC (که در کبک ارائه می‌شود)، دیپلما، سرتیفیکیت، پست بچلر و بچلر اقدام کند و پذیرش خود را دریافت کند که برای اقدام در هر دوره باید شرایط خاص آن را دارا بود. برای مهاجرت به کانادا متقاضیانی که مدرک زبان ندارند نیز می‌توانند برای گذراندن دوره زبان از کالج پذیرش بگیرند. برای اقدام در این دوره‌ها برخلاف دانشگاه نیازمند به داشتن مدرک زبان خیلی بالایی نیست و با داشتن ایلتس 6 می‌توان برای گرفتن پذیرش اقدام کرد.

هزینه تحصیل در کالج:

معمولاً هزینه تحصیل بین 10000 تا 20000 دلار در سال است که هر رشته و دوره متفاوت از یکدیگر هستند و همچنین تحصیل در هر استان و یا شهر به نسبت در متغیر بودن هزینه‌ها تأثیرگذار است.

سخن پایانی

کانادا کشوری با سطح رفاه بالا زندگی و دانشگاه‌های آن دارای سطح علمی بالایی هستند. با توجه به این‌که ممکن است ابتدا هزینه بالایی برای زندگی و شهریه پرداخت کند ولی این هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری برای آینده است. فیدس با کارشناسان و مشاورین حرفه‌ای در مقطع ویزا تحصیلی، کاریابی، مهاجرت و خدمات بین‌المللی همراه شما خواهد بود.

هلدینگ خدماتی فیدس ...
ما را در سایت هلدینگ خدماتی فیدس دنبال می کنید

برچسب : مهاجرت به کانادا مهاجرت به ترکیه مهاجرت به اسپانیا مهاجرت به آلمان , نویسنده : saeediiii fides3 بازدید : 242 تاريخ : چهارشنبه 22 ارديبهشت 1400 ساعت: 19:54

کیفیت نظام آموزش عالی کانادا چگونه است؟

در حوزه آموزش عالی مؤسسات به دو دسته کالج‌ها و دانشگاه‌ها تقسیم می‌شوند. تعداد زیاد این مؤسسات اعم از دانشگاه‌ها و کالج‌های خصوصی و دولتی، تنوع رشته‌های تحصیلی و برنامه‌های آموزشی آن‌ها در مقاطع مختلف تحصیلی، از فوق‌دیپلم تا دکترا بسیار زیاد است. هرساله حدود یک‌میلیون و هشت‌صد هزار دانشجوی بین‌المللی برای ادامه تحصیلات عالی مهاجرت به کاندا را دردستورکار خود قرار می‌دهند. کیفیت نظام آموزشی و امکانات تحصیلی در دانشگاه‌های کانادا بسیار بالا بوده و کانادا موفقیت زیادی درزمینهٔ فراهم آوردن محیطی امن برای زندگی و تحصیل دانشجویان، امکانات بهداشتی و درمانی مدرن، جاذبه‌های گردشگری، فراهم کرده است. شیوه جذاب زندگی دانشجویی که مملو از فعالیت‌های متنوع فرهنگی، ورزشی و تفریحی است و همچنین امکانات بسیار مدرن پژوهشی و آزمایشگاهی به دست آورده است که این موضوع باعث مهاجرت به کانادا شده است.

ایده‌های خلاقانه و موضوعات پژوهشی به‌شدت موردحمایت دانشگاه‌ها قرار می‌گیرند و همکاری نزدیکی میان حوزه پژوهش و صنعت در دانشگاه‌ها برقرار است. همین موضوع حمایت بخش صنعت از دانشگاه را تقویت می‌کند و زمینه‌های پژوهشی پروژه‌های دانشگاهی را کاربردی‌تر و به نیاز واقعی بخش صنعت نزدیک‌تر می‌کند.

ما در فیدس خدمات بین‌المللی و وکالتی درزمینهٔ های مهاجرت، اخذ تابعیت، اقامت دائم و اقامت موقت، کاریابی بین‌المللی و همچنین اعزام دانشجو را انجام می‌دهیم. این برنامه‌ها را دسته‌بندی کرده‌ایم تا شما با انتخاب دسته‌بندی موردنظر خود بهترین روش را انتخاب کنید. برای مهاجرت به کاندا با فیدس همراه شوید.

وضعیت ادامه تحصیل برای دانشجویان ایرانی در کانادا چگونه است؟

بر اساس گزارش سازمان علمی و فرهنگی ملل متحد «یونسکو» در سال 2017 مجموع دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور 50.392 نفر بوده است. بر اساس این گزارش تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در کانادا 7415 نفر هستند. از این نظر دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در کانادا دارای رتبه یازدهم در میان دانشجویان سایر کشورها هستند. همچنین بر اساس آخرین آمار دولت کانادا، در سال 2016 تعداد 2980 و تا پایان نه‌ماهه نخست سال 2017، تعداد 1530 ویزای دانشجویی برای دانشجویان ایرانی مهاجرت به کانادا ثبت‌شده است.

این کیفیت بالا در تحصیل، همراه با سایر ویژگی‌های منحصربه‌فرد مهاجرت به کانادا ازجمله نرخ بیکاری پایین و شرایط کاری مناسب برای دانشجویان است. همچنین نرخ پایین جرم و جنایت کانادا را به کشوری جذاب برای تحصیل دانشجویان خارجی بدل می‌کند. دستگاه‌های امنیتی و نظارتی در دانشگاه‌ها در تأمین امنیت دانشجویان به‌شدت فعال هستند و هیچ دانشجویی اجازه استفاده از سلاح گرم و سرد را ندارد.

ادامه تحصیل در کانادا چه مزایایی دارد؟

دانشجویان بین‌المللی با ادامه تحصیل در دانشگاه‌های تراز اول جهان در کانادا از مزایای زیادی برخوردار خواهند شد. ازجمله این مزایا هزینه بسیار کمتری است که در مقایسه با دانشگاه‌های امریکا می‌پردازند. مدارک علمی دانشگاه‌های کانادا در سطح جهان بسیار معتبر هستند و با مدارک اعطاشده از طرف دانشگاه‌های امریکا برابری می‌کنند. دانشگاه‌های کانادا وام و بورسهای جذاب زیادی برای جذب نخبگان علمی کشورهای دیگر در اختیار آنان قرار می‌دهند. این کمک‌های مالی هزینه تحصیل را برای دانشجویان بین‌المللی در این دانشگاه‌ها به‌شدت کاهش می‌دهد.

قوانین مهاجرت به کانادا

بر اساس قوانین حاکم بر ویزای دانشجویی، هر دانشجو اجازه دارد تا حداکثر 20 ساعت در هفته در داخل و خارج از دانشگاه به کار بپردازد و برای پرداختن به این کار نیاز به ویزای کار ندارد. این مقدار کار پاره‌وقت هم ازنظر مالی به دانشجویان در پرداخت هزینه‌های زندگی دانشجویی کمک می‌کند و هم آنان را آماده بازار کار می‌کند. به همین دلیل چشم‌انداز شغلی برای دانشجویان بین‌المللی بسیار خوب است.

همچنین دولت کانادا برنامه‌های بسیار خوبی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کانادا دارد تا آنان بعد از فارغ‌التحصیلی از طریق بتوانند با فراغ بال به کار بپردازند و سپس از تجربه کار و تحصیل در کانادا استفاده کنند.

سخن پایانی

در این مقاله برای افرادی که برای مهاجرت به کانادا در مورد نظام آموزشی این کشور سؤالاتی داشتند به‌صورت کلی توضیحاتی ارائه دادیم. اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید حتماً با مشاورین ما در فیدس تماس بگیرید تا بروزترین اطلاعات را در مورد این مهاجرت به کانادا در اختیار شما قرار دهند.

فیدس، دپارتمان خدمات بین‌المللی موسسه حقوقی دادیار سفیر مانا (شماره ثبت 5307) با تیمی متخصص و مجرب از وکلای دادگستری و اساتید دانشگاه و کارشناسان خبره خدمات حقوقی و مهاجرتی و کاریابی بین‌المللی و اعزام دانشجو را به وکالت از موکلین خود در کشورهای معتبر دنیا انجام می‌دهد.

 

هلدینگ خدماتی فیدس ...
ما را در سایت هلدینگ خدماتی فیدس دنبال می کنید

برچسب : مهاجرت به کانادا مهاجرت به ترکیه مهاجرت به اسپانیا مهاجرت به آلمان , نویسنده : saeediiii fides3 بازدید : 170 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1400 ساعت: 16:22

مهاجرت به کانادا یا مهاجرت به استرالیا کدام بهتر است؟

در چند سال گذشته مهاجرت به کانادا و مهاجرت به استرالیا به مقاصد محبوبی برای اقامت و حتی سفرهای کوتاه‌مدت تبدیل‌شده است. همیشه این سؤال بین متقاضیان وجود داشته است که از بین مهاجرت به کانادا و مهاجرت به استرالیا کدام برای مهاجرت بهتر است. مقایسه این دو کشور به‌این‌علت است که هر دو کشورهای مستعمره و با قدمت پایین می‌باشند و رشد و توسعه آن‌ها وابستگی شدیدی به مهاجران دارد.
البته انتخاب بین این دو کشور بیشتر به شرایط و اولویت‌های فرد مهاجر بستگی دارد. دلایل مختلفی برای انتخاب کشور موردنظر وجود دارد؛ مانند آب‌وهوا، شرایط و استانداردهای زندگی، فاصله تا کشور مبدأ، هزینه‌های معیشتی و بازار کار. پس می‌بایست این دو کشور را در هرکدام از این برگ خریدها مورد مقایسه قرار دهیم تا قادر باشیم تصمیم درستی در انتخاب کشور مقصد داشته باشیم.

ما در فیدس خدمات بین‌المللی و وکالتی درزمینهٔ های مهاجرت، اخذ تابعیت، اقامت دائم و اقامت موقت، کاریابی بین‌المللی و همچنین اعزام دانشجو را انجام می‌دهیم. این برنامه‌ها را دسته‌بندی کرده‌ایم تا شما با انتخاب دسته‌بندی موردنظر خود بهترین روش را انتخاب کنید.

آب‌وهوا یکی از عوامل مهم مهاجرت

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که بین این دو کشور دیده می‌شود تفاوت وضعیت آب‌وهوایی آن‌ها است. سیدنی دارای آب‌وهوایی معتدل است که تابستان‌هایی نسبتاً گرم کمی خنک‌تر از تهران و زمستانه‌ای متعادل و بدون بارش برف دارد. بارندگی در اغلب فصل‌های سال مشاهده می‌شود.

 از طرفی تورنتو شهری است که اختلاف دمای شبانه‌روز زیاد و همین‌طور دارای زمستان بسیار سرد است. تنها فصل مطلوب آن تابستان است با 25 درجه سانتی‌گراد است. درمجموع کشور کانادا کشور سردسیری است علی‌الخصوص برخی نواحی شمالی آن‌که به قطب شمال نزدیک‌تر از شرایط آب‌وهوایی بسیار سرد همراه بازمستان های طولانی دارد.

برای مهاجرت به کانادا و مهاجرت به استرالیا با فیدس همراه باشید.

شرایط استانداردهای زندگی

رفت‌وآمد و در کل فعالیت دستگاه‌های حمل‌ونقل در تورنتو با سرعت بیشتری مواجه است. چراکه خطوط مترو در این شهر دارای سامانه بلیت مشترک است. شما با تهیه بلیت یک‌طرفه به ارزش 3 دلار می‌توانید به هر نقطه از آن شهر سفر کنید درصورتی‌که وسایل حمل‌ونقل عمومی در سیدنی صرفاً به‌قطار و اتوبوس و کشتی محدود می‌شود.

اجاره‌یکی از برگ خریدهای مهم برای خانواده‌های مهاجر است. باید گفت هزینه‌های اجاره‌ی منزل بسته به شهرهای مختلف و محله‌های هر شهر و نوع منزل مسکونی متفاوت است؛ اما به‌صورت کلی در دو شهر معروف و پرطرفدار دو کشور، در تورنتو میزان اجاره‌بها اندکی کمتر از سیدنی است.

امکانات رفاهی و فرصت‌های شغلی

سیستم آموزشی و همین‌طور خدمات درمانی در هر دو کشور به‌صورت رایگان است. البته تحصیل در مقاطع دانشگاهی رایگان نیست اما دانشجویان واجد شرایط می‌توانند از وام‌های تحصیلی استفاده کنند. زمانی که وارد بازار کار شدند پرداخت آن‌ها انجام دهند. البته ازنظر خدمات درمانی و بیمه می‌توان گفت کانادا در سطح بالاتری قرار دارد. طوری که بیمه درمانی کانادا شهرت جهانی دارد اما در کشور استرالیا هزینه‌ها فقط برای استفاده از خدمات درمانی فوری اورژانسی رایگان است.

نرخ بیکاری در هر دو کشور پایین و اقتصاد قوی است؛ اما ازنظر سطح درآمد، دستمزد در استرالیا به میزان قابل‌توجهی بالاتر از کانادا است. البته مقایسه سطح درآمد به نسبت هزینه‌های زندگی می‌تواند مقایسه منطقی‌تری باشد که لازم به ذکر است که هزینه‌های زندگی در کانادا پایین‌تر از استرالیا است.

نتیجه‌گیری

برای مقایسه مهاجرت به کانادا و مهاجرت به استرالیا باید گفت که هر کشوری وابسته به نیازی که در بازه‌های زمانی مشخص به نیروهای انسانی و افزایش جمعیت دارد. این امر ممکن است شرایط مهاجرت را سخت یا آسان کند اما به‌طور کل می‌توان گفت صدور ویزا در کانادا با شرایط آسان‌تری مواجه است.

برای مثالدر مقایسه ویزای نیروی متخصص، در این نوع از روش مهاجرتی فاکتورهایی مانند سن، سابقه کار، مدرک تحصیلی و مدرک زبان برای متقاضی امتیاز به همراه دارند. کشور کانادا در خصوص ارزیابی مدارکی همچون سابقه کار و مقطع تحصیلی سختگیری کمتری را اعمال می‌کند.

 برای مثال متقاضی قبل از ثبت‌نام اولیه و ورود به برنامه‌ی نیروی متخصص می‌تواند تا حدود زیادی این اطمینان را داشته باشد که از سابقه کاری و مقطع تحصیلی خود امتیازات برآورده شده را کسب می‌کنند. یا در خصوص ارائه مدرک زبان دولت کانادا انعطاف بیشتری برای اعطای امتیاز دارد؛ زیرا برای هر نمره از چهار مهارت آیلتس امتیاز خاصی در نظر گرفته اما در استرالیا دید صفر و یکی برای امتیاز مدرک زبان وجود دارد.

 وضعیت برای ارزیابی مدارک با شرایط متفاوتی روبرو است به این صورت که متقاضی تا قبل از ارزیابی توسط کشور استرالیا متوجه نمی‌شود که چه امتیازی را برای ورود به برنامه کسب می‌کند.
کانادا قوانین مهاجرتی آسان‌تری برای مهاجران و پناهندگان وضع کرده است. به این صورت که سازمان‌های ارائه‌دهنده خدمات به مهاجران در کانادا باقدرت بیشتری فعالیت خود را دنبال می‌کند. همچنین فرایند دریافت ویزا با سرعت بیشتری انجام می‌شود
سهولت اخذ اقامت با توجه به استاندارد بودن پروسه‌ی قوانین مهاجرت باید اعتراف کرد اخذ اقامت در کانادا با سهولت بیشتری همراه است

برای مهاجرت به کانادا و مهاجرت به استرالیا کلیک کنید.

هلدینگ خدماتی فیدس ...
ما را در سایت هلدینگ خدماتی فیدس دنبال می کنید

برچسب : مهاجرت به کانادا مهاجرت به ترکیه مهاجرت به اسپانیا مهاجرت به آلمان , نویسنده : saeediiii fides3 بازدید : 246 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1400 ساعت: 16:21

مزایای تحصیل در مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا به یکی از مقاصد محبوب برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور تبدیل‌شده است. کانادا سرزمین فرصت‌ها است و به همین دلیل تعداد زیادی از دانشجویان تحصیل در کانادا را به‌عنوان اولین گزینه خود انتخاب می‌کنند. سازمان ملل متحد کانادا را به‌عنوان یکی از بهترین نقاط جهان برای زندگی در نظر گرفته است. سیستم آموزشی کانادا، امید به زندگی، درآمد ملی و کیفیت عمومی زندگی در مورد این وضعیت نقش اساسی داشته است. فاکتورهای دیگری مانند، فراوانی آب شیرین، تراکم کم‌جمعیت، بروز کم جرم و خشونت و نظام پزشکی نیز مورد در بحث مهاجرت به کانادا مؤثر بوده است.

 در حال حاضر تعداد دانشجویان بین المللی که در کانادا مشغول به تحصیل هستند بیش از 250000 نفر است، رقمی که دائماً در حال رشد است. کانادا به دلیل داشتن دانشگاه‌هایی با شهریه مقرون‌به‌صرفه، شهرهای امن، فرصت‌های زیاد شغلی (چه در طول دوره تحصیل و چه بعد از فارغ‌التحصیلی) و همچنین به‌عنوان راهی برای اخذ اقامت دائم این کشور، گزینه مناسبی برای جوانان سراسر دنیا محسوب می‌شود.

نیاز کانادا به دانشجویان خارجی و اجازه کار همراه با تحصیل

مهاجرت به کانادا برای دانشجویان همیشه جذاب بوده است. این کشور نیز درصدد جذب دانشجویان خارجی است زیرا کانادا در مسیر جذب نیروی انسانی و مهم‌تر از آن ایجاد جمعیت و ملت خود است. تازه‌واردان جوان و باهوش، باعث رشد و توسعه جامعه کانادایی شده و کمک بزرگی به اقتصاد کانادا خواهند کرد. در این مسیر دولت کانادا بودجه زیادی برای اعطای بورسیه به دانشجویان پیش‌بینی کرده است و بااتصال ارتباط بین دانشگاه و صنایع جایگاه خاصی برای تحصیل و پژوهش به وجود آمده است.

دانشجویان در مهاجرت به کانادا این حق رادارند که می‌توانند ضمن تحصیل کار کنند و امور مالی خود را بدون مشکل مدیریت کنند. برای به دست آوردن حق کار در خارج از دانشگاه، دانشجویان باید:
اجازه تحصیل معتبر داشته باشند.
دانشجو تمام‌وقت باشند.
دوره تحصیلی آن‌ها حداقل 6 ماه باشد.
 

درصورتی‌که متقاضی بتواند ویزای تحصیلی اخذ کند هم‌زمان می‌تواند:
در طول‌ترم تحصیلی در زمان نداشتن کلاس حداکثر 20 ساعت در هفته کار کند.
در هنگام تعطیلات تقویم آموزشی می‌تواند به‌صورت تمام‌وقت کار کند.

دانشگاه‌ها و کالج‌هایی در سطح بین المللی

طبق آمار سال 2016 تعداد 96 دانشگاه در کانادا وجود دارد که به دو زبان انگلیسی و فرانسوی درس ارائه می‌کنند. همچنین تعداد یک‌میلیون و هشت‌صد هزار دانشجو در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند. دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادایی که در سراسر کشور واقع‌شده‌اند به‌واسطه تحقیقات و نوآوری‌های علمی روزافزون خود شهرت دارند. مؤسسات آموزش عالی کانادا دارای طیف وسیع و متنوعی هستند.

استانداردهای بالای دانشگاهی و کنترل کیفیت کامل این نتیجه را به همراه دارد که دانش جویان از کیفیت آموزش بالایی بهره‌مند هستند. مدارک تحصیلی یا گواهینامه‌های کانادایی معمولاً معادل مدارک تحصیلی آمریکا یا کشورهای مشترک‌المنافع قلمداد می‌شود. برای اطلاع از مزایای تحصیلی در بحث مهاجرت به کانادا با فیدس همراه باشید.

تنوع ملیت‌های مختلف در سطح جامعه

همان‌طوری که نخست‌وزیر کانادا بیان کرده است تکثر نقطه قوت ماست» جامعه کانادا متشکل از نژادها و ملیت‌های مختلف است که در کنار هم و بدون توجه به معیارهای انسانی زندگی می‌کنند و هر فردی با هر دین و عقیده‌ای آزادانه امکان تحصیل و کار و زندگی در این کشور را دارد.

هزینه شهریه پایین

کانادا اغلب به دلیل پایین بودن هزینه شهریه گزینه مناسبی برای دانشجویانی است که ممکن است به فکر تحصیل در کشورهایی مانند ایالات‌متحده یا انگلستان باشند. در مقایسه با سایر کشورها، شهریه بین المللی کانادا، اقامت و سایر هزینه‌های زندگی دارای مزیت رقابتی قابل‌تأمل است.

موقعیت جغرافیایی خاص

کانادا دارای بیشترین مرز زمینی با ایالات‌متحده است که این امکان را برای دسترسی به بازار کار و یا سایر فرصت‌های موجود در این کشور فراهم می‌کند. وجود طبیعت بکر و منابع طبیعی فوق‌العاده که گردش و تفریح در این کشور پهناور را امکان‌پذیر می‌کند فرصت مناسبی است که در کنار تحصیل می‌توان از آن بهره‌مند شد

اجازه کار بعد از اتمام تحصیل

به دلیل کمبود جمعیت نسبت به مساحت کشور، کانادا دارای فرصت‌های شغلی بسیار زیادی است که بتواند جایگاه خود را در دنیا تثبیت نماید. اجازه تحصیل پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) مزیت بزرگی است که مهاجرت به کانادا را از بقیه کشورها متمایز می‌کند. متقاضی پس از اتمام تحصیل می‌تواند به میزان مدتی که تحصیل‌کرده است اجازه کار (Work Permit) دریافت نماید که نهایتاً تا 3 سال می‌تواند صادر شود. بنابراین، یک فارغ‌التحصیل که یک دوره تحصیلی چهارساله را به اتمام رسانده است می‌تواند برای یک دوره سه‌ساله پس از فارغ‌التحصیلی اجازه کار داشته باشد.

مسیری برای دریافت اقامت دائم کانادا

تجربه کاری کانادایی (Canadian Experienced Class) روشی است که برای متقاضیانی که سابقه تحصیل و سپس کار در کانادا رادارند تعیین‌شده و به آن‌ها از این طریق اقامت دائم کانادا را اعطا می‌کند. علاوه بر این، استان‌های خاصی مانند بریتیش کلمبیا و کبک دارای برنامه‌های مهاجرت اختصاصی هستند که برخی فارغ‌التحصیلان را برای اقامت دائم تائید می‌کنند.

در استان بریتیش کلمبیا دانشجویان خارجی مقطع کارشناسی ارشد پس از فارغ‌التحصیلی، این مزیت رادارند که نیازی به پیشنهاد شغلی ندارند و قادر به درخواست برای اقامت دائم از طریق سیستم اکسپرس انتری فدرال هستند. در استان کبک دانشجویانی که در یک برنامه تحصیلی فارغ‌التحصیل می‌شوند واجد شرایط درخواست گواهی CSQ بوده که می‌توانند از طریق برنامه PEQ اقامت دائم کانادا را اخذ نمایند. برای اطلاع از مزایای تحصیل در مهاجرت به کانادا می‌توانید با کارشناسان و مشاوران فیدس تماس بگیرید.

هلدینگ خدماتی فیدس ...
ما را در سایت هلدینگ خدماتی فیدس دنبال می کنید

برچسب : مهاجرت به کانادا مهاجرت به ترکیه مهاجرت به اسپانیا مهاجرت به آلمان , نویسنده : saeediiii fides3 بازدید : 208 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1400 ساعت: 16:21

مشاغل پرطرفدار برای مهاجرت به کانادا

بازار کار به دلیل مهاجرت به کانادا همواره در حال تکامل بوده تا بتواند نیازهای روز این جامعه و همچنین دورنمای آینده جامعه کانادا و همچنین دورنمای آینده این کشور را پوشش دهد. سیستم ورود مهاجر Express entry  که بیشترین نقش را در پذیرش مهاجر دارد توسط وب‌سایت  immigration.ca از طریق  job bank ها مورد ارزیابی قرارگرفته پنج شغل پرطرفدار و موردنیاز را برای نیروی کار متخصص در لیست خود قرار داده است که در ذیل به آن اشاره می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا 5 شغل را به‌طور تخصصی برسی کنیم.

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید و در مورد مشاغل این کشور اطلاعات کافی ندارید حتماً با کارشناسان و مشاورین خدمات بین‌المللی فیدس تماس بگیرید. کارشناسان و مشاوران فیدس آخرین و بروزترین اطلاعات در مورد مشاغل مختلف برای مهاجرت به کانادا را در اختیار شما قرار می‌دهند. همچنین برای مهاجرت به آلمان، مهاجرت به ترکیه و مهاجرت به اسپانیا در مورد مشاغل مختلف می‌توانید از مشاوران فیدس کمک بگیرید.

معرفی مشاغل پرطرفدار در مهاجرت به کانادا


1نماینده بخش فروش: که یکی از بهترین مشاغل ازنظر تعداد بالای آگهی است (500 آگهی در  job bank) و همچنین نیاز روز بازار به یک فروشنده قوی و متخصص، نشان می‌دهد می‌تواند موردتوجه اشخاص که قصد مهاجرت به کانادا را دارند قرار بگیرند. درآمد این شغل سالانه بین 52 تا 64 هزار CAD است.


2حسابداری، همواره جزء مشاغلی است که در تمام جهان موردنیاز است و کانادا هم از این قاعده مستثنا نیست. هر چه کسب‌وکار بزرگ‌تر باشد بخش حسابداری نیز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. شغل حسابداری معمولاً در قالب مشاوره در امور مالی و یا کمک به کسب‌وکارها و افراد در مدیریت امور مالی آن‌هاست. این شغل با حقوق 63 الی 75 هزار CAD و 720 آگهی نیازمند در JOB BANK در رتبه دوم لیست ما قرار دارد.


3تحلیل‌گر کسب‌وکار: اگر شما دارای کسب کار هستید و می‌خواهید آن را به‌خوبی گسترش دهید و بهینه‌سازی کنید باید از یک تحلیل‌گر کسب‌وکار مشاوره بگیرید.
فرد تحلیل‌گر علاوه بر اشراف برداده های روز بازار باید دارای مهارت‌های حوزه فناوری و مشوق‌های مالی باشد و به همین دلیل شرکت‌های بزرگ و پروژه‌های زیرساختی معمولاً چندین تحلیل‌گر کسب‌وکار برای حوزه‌های مختلف استخدام می‌کنند تا بتوانند در رقابت بازار شرایط بهتری را نسبت به دیگران داشته باشند. بازه حقوقی این شغل بین 73 الی 87 هزار CAD و 1080 در Job bank  دارد.

4مدیر پروژه آی تی: که بدون شک باید فردی باشد که مهارت‌های وی در حوزه فن‌آوری بالاست و علاوه بر آن باید توانایی‌های دیگر نظیر متعادل کردن پروژهای فن‌آوری انجام دهد که مجموع این موارد می‌تواند به رشد کسب‌وکارها کمک شایانی کند حقوق این افراد بین 92 الی 114 هزار CAD است.

 

5مهندس نرم‌افزار: با توجه به نیازهای روز جامعه برای هوشمند سازی و گسترش فضای مجازی و همچنین وجود افرادی در حوزه نرم‌افزاری باعث توسعه برنامه‌های نرم‌افزاری بزرگ و کاربردی می‌شود. بخش بزرگی از حوزه صنعت و تجارت هم‌وابستگی زیادی به نرم‌افزارها و اپلیکیشن ها دارند. ازاین‌رو بسیاری از شرکت‌ها در حال تولید محصولات جدید و همگام‌سازی با نیاز روز جامعه کانادا هستند و بدیهی است که تقاضا برای استخدام مهندسان نرم‌افزار در اولویت قرار داشته باشد. درآمد مهندس نرم‌افزار بین 83 الی 99 هزار CAD است.

 

6 مدیر پروژه مهندسی: که از پردرآمدترین و بهترین مشاغل برای مهاجرت به کانادا است دارای متقاضیان زیادی است و دلیل آن‌هم بازار رو به رشد مسکن و همچنین طرح‌های زیرساختی بزرگ است. در کانادا این باور وجود که اگر یک پروژه ساخت به‌خوبی پیگیری شده و پیشرفت می‌کند مطمعنا پای یک مدیر پروژه در میان است. درآمد این شغل سالانه بین 72 الی 92 هزار CAD است.

با توجه به ابقای دولت فعلی کانادا تا سال 2023 به نظر می‌رسد سیاست‌های کلی مهاجرت به کانادا تغییر چشمگیری نداشته باشد. البته با توجه به شرایط فعلی روز دنیا تغییراتی در این سیاست‌ها انجام‌شده و تمرکز دولت به سمت مسائل بهداشتی و غذایی معطوف شده است. که آن‌هم به علت افزایش جمعیت سالخورده و کمبود نیرو برای خدامت دهی به قشر بازنشسته و همچنین بیماری‌های فراگیر فعلی، در سال 2020 این انتظارمی رود که در مشاغل، پرستاران و مددکاران حرفه‌ای، دستیار فیزیوتراپی و طب فیزیکی، روانشناسان و مشاور، داروساز و متخصص بینایی‌سنجی دولت کانادا خواهان جذب نیروی کار خارجی بیشتری باشد تا بتواند نیازهای بازار کاری خودرو سامان بدهد.

هلدینگ خدماتی فیدس ...
ما را در سایت هلدینگ خدماتی فیدس دنبال می کنید

برچسب : مهاجرت به کانادا مهاجرت به ترکیه مهاجرت به اسپانیا مهاجرت به آلمان , نویسنده : saeediiii fides3 بازدید : 233 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1400 ساعت: 16:21

مالیات در بحث مهاجرت به کانادا چگونه است؟

اگر قصد مهاجرت به کانادا دارید بهتر است در مورد اداره درآمد کانادا یا CRA اطلاعات کافی داشته باشید تا به مشکل برنخورید. این موضوع کاملاً طبیعی است که میزان مالیات و نحوه محاسبه آن در کشورهای مختلف متفاوت باشد. مالیات در مهاجرت به کانادا توسط اداره درآمد کانادا یا CRA که بالاتر هم به آن اشاره شد جمع‌آوری می‌شود. البته در کشور کانادا جمع‌آوری مالیات و محاسبه آن کمی پیچیده است چراکه بخش‌های حکومتی واداری آن‌که به سه بخش تقسیم‌بندی می‌شوند، هرکدام قادر هستند که مالیات خاص خود را اعمال کنند.
به‌طور مثال اگر در استان‌های خاصی از کشور کانادا زندگی می‌کنید، شما باید مالیات فدرال و استانی بپردازید. با فیدس همراه باشید تا در مورد انواع مالیات در مهاجرت به کانادا اطلاعات کافی به دست آورید. همچنین اگر در بحث مالیات برای مهاجرت به آلمان،مهاجرت به ترکیه و مهاجرت به اسپانیا سوا لاتی دارید می‌توانید با کارشناسان و مشاوران فیدس تماس بگیرید.

انواع مالیات و مالیات استانی

اگر در مهاجرت به کانادا شما در استانی زندگی می‌کنید که باید مالیات استانی بپردازید، خوب است بدانید که شیوه پرداخت این مالیات به سه صورت می‌تواند محاسبه شود. در برخی از استان‌های کانادا مالیات استانی به شکل مالیات بر درآمد محاسبه می‌شود اما در استان‌های دیگر ممکن است مالیات بر فروش و یا اموال شهری محاسبه شود. بهتر است قبل از انتخاب استان موردنظر در رابطه با این مسائل به‌اندازه کافی اطلاعات به دست آورده باشید.

اگر بخواهیم به‌صورت جزئی‌تر به این موضوع بپردازیم، بهتر است که انواع مالیات را معرفی کنیم. در ادامه رایج‌ترین شکل‌های گرفتن آن را باهم بررسی خواهیم کرد. به‌صورت کلی، هر شخصی که مهاجرت به کانادا را در دستور کار قرار می‌دهد، موظف است که بر اساس درآمد خود به دولت فدرال مالیات بدهد. هر کس که درآمد بیشتری داشته باشد، موظف است که مالیات بیشتری به دولت بپردازد که اصطلاحاً به این موضوع مالیات بر درآمد تصاعدی می‌گویند.
اگر در اداره‌ها و شرکت‌های خصوصی کار می‌کنید، معمولاً کارفرما و یا مدیر شرکت پس از کسر مالیات حقوق را برای شما واریز می‌کند چراکه وظیفه خود کارفرما و مدیر است که این کار را انجام دهند. 

مالیات بر محصولات و شرکت‌ها

نوعی دیگر از انواع مالیات بر کالاها و خدمات که به‌عنوان مالیات بر ارزش‌افزوده از آن یاد می‌شود وجود دارد. اکثر کالاها و خدماتی که شما می‌خرید و یا استفاده می‌کنید، مالیات به آن تعلق می‌گیرد. بعضی از مشاغل هم معاف از مالیات هستند. به‌عنوان‌مثال مالیات به خدماتی مانند خدمات پزشکی، پرستاری، مراقبت از سالمندان و کودکان تعلق نمی‌گیرد. هر شرکتی که در دولت فدرال ثبت‌شده است، باید میزان خاصی مالیات به‌صورت سالانه برای دولت واریز کند. معمولاً نرخ محاسبه میزان مالیات شرکت، 15 درصد است.

همان‌طور که در ابتدا مقاله اشاره کردیم علاوه بر مالیات در بحث مهاجرت به کانادا اگر در مهاجرت به آلمان،مهاجرت به ترکیه و مهاجرت به اسپانیا نیز سؤالاتی در مورد مباحث مالیاتی دارید می‌توانید با کارشناسان و مشاوران فیدس تماس بگیرید تا از آخرین مسائل مالیاتی روز باخبر شوید.

هلدینگ خدماتی فیدس ...
ما را در سایت هلدینگ خدماتی فیدس دنبال می کنید

برچسب : مهاجرت به کانادا مهاجرت به ترکیه مهاجرت به اسپانیا مهاجرت به آلمان , نویسنده : saeediiii fides3 بازدید : 224 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1400 ساعت: 16:20

تراول هیستوری در ویزای توریستی چیست و چه شرایطی دارد؟

یکی از موضوعات مهم در اخذ ویزاهای قدرتمند سابقه سفر متقاضی به کشورهای دیگر دنیا است. هنگامی‌که شما به کشوری وارد می‌شوید در گذرنامه شما مهر ورود یا برچسب ویزای آن کشور درج می‌شود. این اطلاعات همان تراول هیستوری یا سابقه سفر شما به کشورهای خارجی است. اگر اهل سفر هستید می‌بایست به‌خوبی از اهمیت سابقه سفر در ویزاهای توریستی آگاه باشید. سخت نیست بفهمیم چرا این موضوع به‌صورت ویژه‌ای حائز اهمیت است و تأثیر بسزایی در اخذ ویزاهای قوی دنیا مانند مهاجرت به کانادا، آمریکا، انگلیس و مهاجرت به استرالیا دارد.

ویزای توریستی همان‌طور که از نام آن مشخص است باانگیزه‌های گردشگری و توریستی تقاضا می‌شود. علی‌القاعده کسی که به‌عنوان توریست قصد بازدید از کشوری مثل کانادا یا استرالیا را دارد می‌بایست از کشورهای نزدیک‌تر به کشور خود و با هزینه سفر کمتر بازدید نموده باشد. اگر تصور می‌کنید ایجاد تراول هسیتوری قوی کاری سخت و هزینه‌بر است با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

البته سابقه سفر جزء موارد الزامی برای درخواست ویزا نیست و شما بدون ارائه آن‌هم می‌توانید درخواست ویزای خود را به سفارت کشورت مربوطه ارائه نمایید. اما معمولاً این موضوع برای آفیسرهای بررسی‌کننده پرونده مهم است و اقدام برای اخذ ویزا بدون داشتن تراول هیستوری و با پاسپورت بدون مهر ورود و خروج ریسک بزرگی محسوب می‌شود. پس بهتر است قبل از اقدام با کارشناسان مشاوره ما در این خصوص مشورت‌های لازم را به عمل‌آورید تا از خطر ری جکت شدن تا حد قابل‌توجهی جلوگیری شود.

چگونه در مدت‌زمانی کوتاه و هزینه کم تراول هیستوری خود را تقویت کنیم؟

برای ایجاد یک سابقه سفر قوی کافی است اطلاعات جامعی در خصوص نحوه ورود و صدور ویزا در کشورهای مختلف مانند مهاجرت به کانادا اطلاعات کسب کنید. کشورهای با ویزای لحظه ورود  یا ویزای فرودگاهی visa on arrival و کشورها با ویزای الکترونیک E visa می‌توانند از اولین انتخاب‌ها باشند. کشورهای نزدیک مانند دبی، لبنان، هند، ارمنستان و گرجستان می‌توانند مقاصد جذابی برای بازدید توریستی باشند. بعدازآن کشوهایی مانند موریس، ماداگاسکار و دیگر کشورهای آفریقایی و کشورهای آسیای میانه هم به لحاظ زیبایی بسیار دلپذیر می‌باشند بعلاوه اعتبار پاسپورت شمارا به حد قابل‌توجهی بالا می‌برند.

بعد از سفر به 5 تا 6 کشور و داشتن چند مهر مهاجرت بر پاسپورت خود امکان اخذ ویزاهای توریستی قوی‌تری را خواهید داشت. توجه داشته باشید که این سفرها بهتر است بافاصله انجام شود و بین هر سفر یک یا دو ماهی را به خود استراحت دهید تا کثیر السفر بودن و هدف بازدید و توریستی بودن این سفرها احراز گردد. طول مدت اقامت و بازدید از این کشورها می‌تواند کوتاه و کم‌هزینه باشد. کشورهای اروپای شرقی و برخی دیگر از کشورهای اروپایی با توجه به توریست پذیر بودنشان می‌توانند مقصد بعدی برای تکمیل و تقویت تاریخچه سفر شما باشد. ارائه مدارک متعدد مالی و غیره به سفارت‌های حوزه شن گن اعتبار خوبی به پاسپورت شما خواهد داد. با این تفاسیر بهتر است قبل از انتخاب مقصد سفر به بررسی دقیق امکانات موجود برای انتخاب بهترین گزینه‌ها بپردازیم.

اهمیت سابقه سفر در ویزای های توریستی چه است؟

از قوی‌ترین ویزاهای دنیا می‌توان به ویزای کشورهای ژاپن، حوزه شن گن، انگلیس، آمریکا، کانادا و استرالیا اشاره کرد. پاسپورت قوی این کشورهای توسعه‌یافته و قوانین مهاجرپذیر بودنشان فیلترهای ورود سخت‌گیرانه‌تری برای قوانین اخذ ویزا تعریف می‌کند. همان‌طور که قبلاً هم اشاره نمودیم اگرچه تاریخچه سفر جزو مدارک اصلی برای ارائه به سفارت نیست ولی افسر اداره مهاجرت تاریخچه سفر شمارا قبل از ورود به کشورش از ابتدا تابه‌حال بررسی می‌نماید. درصورتی‌که هدف و انگیزه متقاضی از سفر با توجه به پیشینه سفرهای وی و سایر دلایل و مدارک ارائه‌شده، برایش قانع‌کننده نباشد با صدور ویزا موافقت نخواهد کرد.

اگر POT با مدارک ارائه‌شده همخوانی و انسجام داشته باشد و تاریخچه سفر قوی ازجمله مدارک کمک‌کننده‌ای است که دید واضحی از انگیزه واقعی فرد به افسر اداره مهاجرت می‌دهد. دغدغه اصلی آفیسر جلوگیری از ورود مهاجرین غیرقانونی است، بحران هجوم غیرقانونی و بی‌رویه مهاجرین به این کشورها بار سنگینی به دوش دولت قرار می‌دهد. برای قطع زنجیره ورود پناهندگان غیرقانونی، این کشورها بر آن شدند تا قوانین صدور ویزا و ورود توریست را تغییر داده و سفت‌وسخت تر به این موضوع رسیدگی نمایند.

آیا سابقه سفر خوب صرفاً داشتن ویزای شن گن است؟

همان‌طور که اشاره کردیم سابقه سفر خوب متشکل از بازدید از کشورهای توریست پذیر و جذاب برای بازدیدکنندگان است. سفرها در 5 سال اخیر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بهتر است فواصل سفرها نه‌چندان بلند و باهدف بازدید و گردشگری باشند؛ اما به دلیل اینکه کشورهای حوزه شین گن خود نیز مقصد مهاجرتی برای پناه‌جویان محسوب می‌شوند داشتن ویزای شن گن غیرازاینکه به‌عنوان اینکه مدرکی دال بر گردشگر بودن فرد را ارائه می‌دهد، ازاین‌جهت نیز برای آفیسر های صادرکننده ویزا در سایر کشورها مهم است که متقاضی قبلاً به کشورهای توسعه‌یافته سفر نموده و پس از اتمام مهلت ویزا کشور را ترک کرده است. پس احتمال عدم ترک کشور آن‌ها نیز کاهش می‌یابد.

سخن پایانی

در نظر داشته باشید تمامی توضیحاتی که در این مقاله به آن اشاره شد با توجه به این موضوع بود که بررسی‌کننده پرونده نیروی انسانی بوده و پرونده‌ها به‌صورت ماشینی بررسی نخواهند شد پس کیفیت سابقه سفر در متقاعد نمودن بررسی‌کننده پرونده دارای اهمیت بالایی است. در این مقاله به‌صورت کامل در مورد اهمیت تراول هیستوری توضیح دادیم. اگر قصد مهاجرت به کانادا یا سایر کشورها را دارید برای اطلاع از آخرین و بروزترین مسائل مربوط به تراول هیستوری می‌توانید با کارشناسان و مشاورین فیدس تماس بگیرید.

خدمات بین‌المللی فیدس، دپارتمان خدمات بین‌المللی موسسه حقوقی دادیار سفیر مانا (شماره ثبت 5307) با تیمی متخصص و مجرب از وکلای دادگستری و اساتید دانشگاه و کارشناسان خبره مهاجرتی، خدمات حقوقی و مهاجرتی و کاریابی بین‌المللی و اعزام دانشجو را به وکالت از موکلین خود در کشورهای معتبر دنیا انجام می‌دهد.

 

هلدینگ خدماتی فیدس ...
ما را در سایت هلدینگ خدماتی فیدس دنبال می کنید

برچسب : مهاجرت به کانادا مهاجرت به ترکیه مهاجرت به اسپانیا مهاجرت به آلمان , نویسنده : saeediiii fides3 بازدید : 185 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1400 ساعت: 16:13

قوانین کار برای مهاجرت به کانادا چگونه است؟

افراد زیادی در سراسر دنیا به روش‌های مختلفی قصد مهاجرت به کانادا رادارند. تا از موقعیت‌های شغلی و اجتماعی مطلوب در این کشور بهره‌مند شوند. افراد زیادی در ایران با تخصص‌های مختلف برای مهاجرت به کانادا به دنبال ویزای کاری این کشور هستند. معمولاً گرفتن این نوع ویزا مانند سایر ویزاها نیازمند قوانین خاص خود است. برای مهاجرت به کانادا باید موارد زیادی را در نظر گرفت. ما در مقاله‌های قبل در مورد بازار کار کانادا و حقوق تخصص‌های مختلف به‌صورت کامل توضیحاتی ارائه کردیم

درروش جاب آفر کانادا یا داشتن پیشنهاد کاری، افراد باید لیست مشاغل موردنیاز در کانادا را بررسی کنند و درصورتی‌که تخصص آن‌ها در این لیست وجود داشته باشد، از طریق مؤسسات کاریابی می‌توانند از کارفرمایان کانادایی پیشنهاد شغلی دریافت کنند. اگر برای مهاجرت به کاندا و قوانین مختلف کاریابی اطلاعات کافی ندارین حتماً با مشاورین فیدس تماس بگیر تا کامل‌ترین و بروزترین اطلاعات در اختیار شما قرار بدهند.

حداقل حقوق قانونی در کانادا

کم‌ترین میزان حقوق قانونی در کشور کانادا به ازای هر ساعت کار، 11.06  دلار کانادا است. البته این میزان حداقلی است که دولت فدرال تعیین نموده است و دولت‌های استانی اجازه وضع حداقل حقوقی کمتر از این میزان ندارند اما هر استان بر اساس شرایط اقتصادی و بازار کار خود حداقل حقوق را تعیین نموده است. در ایالت‌های مختلف، میزان حداقل حقوق به دلار کانادا در سال 2021  به شرح زیر است:
آلبرتا 15
بریتیش کلمبیا  13.85
ساسکاچوان 11.32
منیتوبا  11.65
کبک  14
نیوبرانزویک 11.70
نوا اسکوشیا 12.50
پرنس ادوارد 12.85
نیو فاند لند 12.15
یوکان 13.71
نورت وست تریتوریز 13.46
نوناووت 16

برای اطلاع از جدیدترین میزان حداقلی حقوق برای مهاجرت به کانادا با مشاورین فیدس تماس بگیرید.

ساعت کاری در کانادا

ساعت کاری استاندارد برای افراد بالای 18 سال، 8 ساعت در روز و 40 ساعت در هفته است. در برخی صنایع تولیدی متوسط ساعت کاری 50 ساعت در هفته است. افراد زیر 18 سال  در روزهای مدرسه 3 ساعت و در هفته 18 ساعت و در روزهای تعطیل حداکثر 8 ساعت در روز اجازه‌ی کاردارند. کارفرمایان حداکثر 48 ساعت در هفته اجازه دارند که از کارمندان خود استفاده کنند.

سن قانونی برای کاربر کانادا 16 سالگی است و افراد کمتر از این سن حق کار کردن به‌صورت تمام‌وقت را ندارد اما نوجوانان بین 14 تا 18 سالگی می‌توانند با شرایط خاصی و به‌صورت محدود کار کنند. میزان حقوق برای هر ساعت اضافه‌کاری برابر یک ساعت و نیم کار استاندارد محاسبه می‌شود.

قوانین برکناری از کار در کانادا

کانادا جز بهترین کشور برای مهاجرت است و میزان حداقل حقوق برای مهاجرت به کانادا از اهمیت زیادی برخوردار است. میزان حقوق برای افراد زیر 18 سال در بعضی ایالت‌ها ممکن است مقداری کمتر از میزان حقوق فرد بالای  18 سال باشد. در مورد فردی که به‌صورت ساعتی حقوق دریافت می‌کند، درصورتی‌که پس از مراجعه به محل کار، کاری برای انجام دادن وجود نداشته باشد، کارفرما موظف است حداقل، حقوق دو ساعت کاری را پرداخت کند.

برای برکناری از کار، کارفرما موظف است اعلامی کتبی مبنی بر برکناری فرد از کار ارائه دهد. درصورتی‌که کارفرما اعلامی مبنی بر پایان یافتن مدت کاری کارمند یا کارگر را به‌صورت مکتوب ارائه ندهد، باید مبلغ کامل دستمزد و مزایای فرد را پرداخت کند.
برای برکناری از کار، نیاز است که کارفرما باید از مدتی قبل به کارمند خود پایان یافتن مدت کاری را ابلاغ کند.
مدت‌زمان لازم برای اعلام پایان همکاری از طرف کارفرما به کارمند، به شرح زیر است:
برای افرادی که کمتر از 3 ماه است که مشغول به کار هستند، نیازی به اعلام قبلی نیست.
برای افرادی که 3 ماه تا 1 سال است که مشغول به کار هستند،  یک هفته، بین 1 سال تا کمتر از 3 سال، دو هفته، 3 سال تا 4 سال،  سه هفته، 4 سال تا 5 سال چهار هفته است.برای اطلاع از شرایط مهاجرت به کانادا کلیک کنید.

 

هلدینگ خدماتی فیدس ...
ما را در سایت هلدینگ خدماتی فیدس دنبال می کنید

برچسب : مهاجرت به کانادا مهاجرت به ترکیه مهاجرت به اسپانیا مهاجرت به آلمان , نویسنده : saeediiii fides3 بازدید : 187 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1400 ساعت: 16:13

ارزیابی مدارک تحصیلی یا ECA چیست؟

یکی از سؤالاتی که همیشه افرادی که قصد کار و یا مهاجرت به کانادا یا سایر کشورها را دارند این است که آیا برای تحصیل و یا کار، دانشگاه‌ها، کارفرمایان و یا دولت‌های کشورهای خارجی مدارک تحصیلی آن‌ها در ایران را تائید می‌نمایند. آیا می‌توانند از این مدارک برای اثبات توانایی خود در رشته موردنظر استفاده کنند؟
با ما در این مقاله فیدس همراه باشید تا قبل از اقدام برای مهاجرت به کانادا یا سایر کشورها از هر روشی در مورد ارزیابی مدارک تحصیلی اطلاعات بیشتری به دست آورید.
قبل از ورود به برنامه‌های امتیاز محور مهاجرت به کانادا که در آن‌ها داشتن مدرک تحصیلی حائز اهمیت است مانند اکسپرس انتری،اسکیل ورکر های استانی و کارآفرینی و حتی ویزای تحصیلی و کاری می‌بایست بدانیم که مدارک تحصیلی اخذشده در خارج از کانادا از چه اعتباری دارد و در چه سطحی قرار دارند؟
به پروسه‌ی انجام ارزیابی و معادل‌سازی مدارک تحصیلی منطبق با استانداردهای آموزشی کانادا Educational credential assessment و یا به‌صورت مخفف ECA گفته می‌شود.

ما در فیدس خدمات بین‌المللی و وکالتی درزمینهٔ های مهاجرت، اخذ تابعیت، اقامت دائم و اقامت موقت، کاریابی بین‌المللی و همچنین اعزام دانشجو را انجام می‌دهیم. این برنامه‌ها را دسته‌بندی کرده‌ایم تا شما با انتخاب دسته‌بندی موردنظر خود بهترین روش را انتخاب کنید. برای مهاجرت به کاندا با فیدس همراه شوید.

گزارش و ارزیابی مدرک تحصیلی

در بحث مهاجرت خصوصاً مهاجرت به کانادا همیشه گزارش و ارزیابی مدرک تحصیلی بسیار مهم است. ECA درواقع یک نوع گزارش است که توسط سازمان‌های ارزیابی مدارک تحصیلی ارائه می‌شود و درمجموع بیانگر دو موضوع است:

1- شخص تحصیلات خود را در خارج از کانادا به پایان رسانده است
2- این دوره معادل یکی از دوره‌های متوسطه (Secondary) یا بعد از متوسطه (Post Secondary) در کانادا است.
لازم به ذکر است برای ارزیابی هر یک از مقاطع تحصیلی می‌بایست درخواست ECA جداگانه‌ای‌ در سازمان‌های ارزیاب مدارک تحصیلی ثبت شود.
برای ارزیابی مدارک تحصیلی سازمان‌های مختلفی بر اساس نوع رشته متقاضی در دنیا وجود دارند. وظیفه این سازمان‌ها ارزیابی و معادل‌سازی مدارک تحصیلی متقاضیان صدور تأییدیه معادل‌سازی برای دانشگاه و یا مرکز آموزشی موردنظر متقاضی است. از معروف‌ترین و معتبرترین سازمان‌های ارزیابی مدارک تحصیلی می‌توان به سازمان WES که متقاضیان بیشتر برای معادل‌سازی مدارک غیرپزشکی از آن استفاده می‌نمایند اشاره کرد.

همچنین سازمان‌های CES, ICAS, IQAS, ICES, MCC, PEBC نیز از سازمان‌های معتبر ارزیابی مدارک در امریکای شمالی هستند. توجه داشته باشید که تمامی این سازمان‌های ارزیابی‌کننده باید به‌صورت رسمی در کشور موردنظر متقاضی مورد تائید اداره مهاجرت این کشور باشند.

مدت‌زمان پروسه ارزیابی چقدر هزینه خواهد داشت؟

از زمانی که مدارک توسط سازمان ارزیابی مدارک تحصیلی دریافت شده و مشکلی برای بررسی نداشته باشد حدوداً 35 روز کاری طول خواهد کشید تا امور بررسی و تأییدیه مدارک به‌طور کامل انجام شود. پس از انجام پروسه بررسی، گزارش ارزیابی صادر و برای متقاضی ارسال خواهد شد. همچنین هزینه ارزیابی در سازمان‌های مختلف متفاوت بوده و حدود 200 دلار خواهد بود. اعتبار گزارش ECA صادرشده توسط مؤسسات ارزیاب، از زمان صدور 5 ماه بوده و پس از گذشت این مدت متقاضی می‌بایست مجدد درخواست خود را ارائه دهد.

چگونه می‌توانم مدارک تحصیلی خود را ارزیابی کنم؟

برای افرادی که خارج از خاک کانادا سکونت دارند امکان ارتباط تلفنی وجود ندارد و متقاضی می‌بایست از طریق درگاه‌های ارتباطی الکترونیکی و پر کردن برگه‌های آنلاین در سایت سازمان ارزیابی کنند. درخواست خود را به همراه مدارک لازم و رسمی ثبت کند؛ و از طریق همان وب‌سایت پیگیر صدور گزارش ارزیابی و معادل‌سازی مدارک خود باشد.

در این مقاله برای افرادی که برای مهاجرت به کانادا در مورد ارزیابی مدارک تحصیلی سؤالاتی داشتند به‌صورت کلی توضیحاتی ارائه دادیم. اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید حتماً با مشاورین ما در فیدس تماس بگیرید تا بروزترین اطلاعات را در مورد این مهاجرت به کانادا در اختیار شما قرار دهند.

فیدس، دپارتمان خدمات بین‌المللی موسسه حقوقی دادیار سفیر مانا (شماره ثبت 5307) با تیمی متخصص و مجرب از وکلای دادگستری و اساتید دانشگاه و کارشناسان خبره خدمات حقوقی و مهاجرتی و کاریابی بین‌المللی و اعزام دانشجو را به وکالت از موکلین خود در کشورهای معتبر دنیا انجام می‌دهد.

 

هلدینگ خدماتی فیدس ...
ما را در سایت هلدینگ خدماتی فیدس دنبال می کنید

برچسب : مهاجرت به کانادا مهاجرت به ترکیه مهاجرت به اسپانیا مهاجرت به آلمان , نویسنده : saeediiii fides3 بازدید : 208 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1400 ساعت: 16:13

فرصت‌های شغلی برای مهاجرت به آلمان

با توجه به اقتصاد قوی آلمان همیشه مهاجرت به آلمان جز گزینه‌های افراد است. کشور آلمان ازجمله کشورهایی است که جمعیت رو به کاهش سال افزون دارد. این مسئله موجب آن شده تا به فکر پذیرفتن مهاجرین متخصص و کار بلد از کشورهای دیگر بیفتد. حاصل این امر چیزی نیست جز توسعه صنعت آلمان و پویایی اقتصاد این کشور. آلمان با این ایدئولوژی، هدف آن دارد که موقعیت‌های شغلی خالی خود را به خارجی‌هایی اعطا کند. درهرصورت برای کشور آلمان بهره‌وری دارند؛ چه باتجربه خود، چه با تخصص. همه این‌ها البته نشان از شرایط کاری ویژه آلمان نیز دارد، شرایطی مانند حقوق بالا، امتیازهای گوناگون و مزایای کم‌نظیر. مشاغلی که امروزه در آلمان در بهترین شرایط خود قرار دارند، آن دسته کارهایی‌اند که یا مرتبط با جامعه این کشورند و یا با صنعت درهم‌تنیده‌اند. مشاغلی چون پزشکی، مهندسی و یا فناوری اطلاعات.

ما در فیدس خدمات بین‌المللی و وکالتی درزمینهٔ های مهاجرت، اخذ تابعیت، اقامت دائم و اقامت موقت، کاریابی بین‌المللی و همچنین اعزام دانشجو را انجام می‌دهیم. این برنامه‌ها را دسته‌بندی کرده‌ایم تا شما با انتخاب دسته‌بندی موردنظر خود بهترین روش را انتخاب کنید. برای مهاجرت به آلمان با فیدس همراه شوید.

تخصص‌های موردنیاز برای مهاجرت به آلمان

افرادی زیادی که به دنبال مهاجرت به آلمان هستند، در پی یافتن لیست شغل‌های موردنیاز کشور آلمان هستند تا بدین‌وسیله شانس خود را برای پیدا کردن کار در این کشور پیدا کنند. ابتدا بررسی کنیم که چرا درصد بسیاری از مردم به دنبال این هدف و اخذ اقامت و مهاجرت به آلمان، از طریق کار هستند.

آلمان به دلیل داشتن تجارت و اقتصاد قدرتمند یکی از پرطرفدارترین کشورها برای کار و مهاجرت است. بازار کار برای افراد و شرکت‌ها بسیار پررونق و گسترده است. نمایشگاه‌های تجاری جهانی در خیلی از مواقع آلمان را برای ارائه دستاوردهای خود انتخاب می­کنند و معاملات و توافقات تجاری موفقی در این کشور شکل می­گیرد. همه این­ها باعث جذابیت بازار کار آلمان شده است. ازاین‌رو بسیاری از افراد با جستجو در لیست مشاغل موردنیاز کشور آلمان، در پی یافتن شغل موردنظر خود در این کشور هستند.

در ادامه مقاله قصد داریم تا با تخصص‌های قوی در صنعت آلمان آشنا شویم. با فیدس همراه باشید.

پزشکان در آلمان

هنگامی‌که از شرایط شغلی ویژه کلام به میان می‌آید، همه توجهات معطوف حیطه پزشکی می‌شود. در آلمان نیز شرایط مستثنا از قاعده نیست و پزشکان بهترین شرایط زندگی در این کشور رادارند. آن‌ها با میانگین حقوق سالیانه معادل 52 هزار یورو در سال، در اوایل دوره خدمت خود، می‌توانند سرانه حقوق خود را صرف زندگی‌ای آرام و با آسایش کنند. این در حالی است که در صورت گذشت سالیان تجربه و کارآموختگی، این حقوق می‌تواند تا حدود 100 هزار یورو در سال نیز برسد. این رقم چشم‌گیر برای یک زندگی مرفه و زویایی است.

همه این امتیازات ارائه‌شده برای این فرصت کاری در آلمان، پیش‌نیازهای دشواری را نیز می‌طلبد که متقاضیان می‌بایست آن‌ها را پیش‌تر تأمین کرده باشند. پیش‌نیازهایی چون سطح زبان آلمانی C1. پزشکان مهاجر می‌باید این مدرک را در همان ابتدا ارائه دهند چراکه آن‌ها بناست با قشر توده جامعه در ارتباط باشند. این نیازمند ارتباط در عالی‌ترین سطح ممکن با مردم است. همچنین نباید از یاد برد که مدرک معتبر دانشگاهی و فارغ‌التحصیلی با نمره بالا و همچنین سابقه شغلی بلندمدت نیز موجب افزایش چشم‌گیر شانس کسب این موقعیت شغلی هستند.

فناوری اطلاعات نیازمندی روز دنیا

امروزه در هر صنعتی که نگاه می‌اندازیم، صحبت از فناوری اطلاعات نیز به میان می‌آید. مهم نیست چه شغلی یا چه حیطه‌ای، نکته آن است که مهندسین فناوری اطلاعات، نقش پررنگی در راستای توسعه کسب‌وکار آن حوزه دارند. همه این‌ها ما را به این نقطه سوق می‌دهد که IT یا فناوری اطلاعات، امروزه جزو بیشترین نیازمندی کشورها در میان موقعیت‌های شغلی است. آلمان نیز با عطف به این موضوع که بزرگ‌ترین شرکت‌های کامپیوتری دنیا در این کشور شعبه دارند، سرزمینی زویایی برای مهندسین IT ساخته است. متخصصان این حوزه می‌توانند در سال‌های ابتدایی کار خود، 40 هزار یورو در سال درآمد داشته باشند تا بنیان‌های یک زندگی بلندمدت آرام را برای خود برنامه‌ریزی کنند. همچنین پس از گذشت سالیانی از تجربه و کارآموختگی، حقوق آنان تا میانگین 75 هزار یورو در سال نیز می‌تواند افزایش داشته باشد. این تنها یک معنی دارد؛ IT بی‌نظیر است.

مهندسین و صنعت تولید

چرخ کارخانه‌های عظیم تولیدی در هر جای دنیا، به لطف مهندسین متخصص آن‌ها می‌چرخد. کتمان نقش مؤثر یک مهندس درروند تولید یک کارخانه یا در جریان یک صنعت، امری است ناممکن. لذا حضور مهندسین کارکشته و مجرب در دنیای یک صنعت عظیم، به قطع مهم‌ترین نکته‌ای است که کشور آلمان به آن توجه داشته است. آلمان راه را برای حضور مهندسین مستعد پیشرفت در خاک خود هموار کرده تا با کمک آنان کشور خود را بیش‌ازپیش رونق بخشد.

برای این هدف، سرانه حقوقی را برای یک مهندس تازه‌کار مشخص کرده که معادل 45 هزار یورو در سال است. البته که شرایط برای یک مهندس مجرب و کاربرد متفاوت است و حقوقی معادل 65 هزار یورو در سال را به خود اختصاص داده است. همه این‌ها حتی می‌تواند برای یک دانش‌آموخته از دانشگاه معتبر آلمانی بهتر نیز بشود، می‌تواند مبلغ حقوق سالیانه تا 74 هزار یورو افزایش یابد! این یعنی آلمان، سرزمین موعود مهندسان است.

در این مقاله برای افرادی که برای مهاجرت به آلمان در مورد فرصت‌های شغلی و درامدهای این کشور سؤالاتی داشتند به‌صورت کلی توضیحاتی ارائه دادیم. اگر قصد مهاجرت به آلمان رادارید حتماً با مشاورین ما در فیدس تماس بگیرید تا بروزترین اطلاعات را در مورد این مهاجرت به آلمان در اختیار شما قرار دهند.

 

 

هلدینگ خدماتی فیدس ...
ما را در سایت هلدینگ خدماتی فیدس دنبال می کنید

برچسب : مهاجرت به کانادا مهاجرت به ترکیه مهاجرت به اسپانیا مهاجرت به آلمان , نویسنده : saeediiii fides3 بازدید : 184 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1400 ساعت: 16:12

قوانین عجیبی که قبل از مهاجرت به کانادا باید بدانید!

اگر قصد مهاجرت به کانادا دارید، باید قبل مهاجرت خود در مورد فرهنگ‌ها و قوانین متفاوت این کشور اطلاعات کافی کسب کنید. این روزها به دلیل ساده‌تر شدن برخی قوانین گرفتن اقامت در کانادا افراد زیادی هستند که می‌خواهند به کشور کانادا سفر کنند. اگر دوست دارید که قوانین عجیب در مهاجرت به کانادا را بشناسید می‌توانید تا انتهای این مقاله کوتاه همراه فیدس باشید. 

قوانین عجیب مهاجرت به کانادا را بشناسید

کانادا کشور نسبتاً بزرگی است و مهاجرت به کانادا همیشه جذاب بوده است. از همین روی مهاجران زیادی را در سراسر دنیا در خود جای‌داده است. باید بدانید که در شهری مانند تورنتو که دانشگاه‌های آن برای بسیاری از مهاجران ایرانی آرزو است، مردم به بیش از 150 زبان و گویش مختلف صحبت می‌کنند. حتماً می‌توانید تصور کنید که این موضوع تا چه اندازه می‌تواند در مدیریت کردن این افراد تأثیر بگذارد.
همین موضوع باعث شده که قوانین عجیب‌وغریبی در کانادا وضع شود که شاید دانستن آن‌ها حتی شمارا شوکه کند. در ادامه چند تا از عجیب‌ترین قوانین کشور کانادا را باهم بررسی خواهیم کرد.

 

بیش‌تر از 100 کیلومتر بر ساعت، حرکت کنید

یکی از قوانین خنده‌دار در مهاجرت به کانادا این است که در بزرگراه‌های این کشور تصویب‌شده است که رانندگان با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت باید برانند اما معمولاً همه بین 110 تا 120 کیلومتر بر ساعت می‌رانند و اگر پلیسی این موضوع را مشاهده کند، تصور می‌کند که اصلاً این صحنه را ندیده است. البته اگر فردی سرعتی بیش از 120 کیلومتر داشته باشد، توسط پلیس متوقف می‌شود.

 

ترک تحصیل ممنوع است

شهروندان کانادایی باید حداقل تا 18 سالگی درس بخوانند و نمی‌توانند به بهانه‌ای ترک تحصیل کنند. البته برای افراد بسیار باهوشی که می‌توانند مقاطع تحصیلی را اصطلاحاً جهشی بگذرانند، ترک تحصیل زودتر از 18 سالگی مجاز است. برای مزایا تحصیل در مهاجرت به کانادا می‌توانید مقاله فیدس را مطالعه کنید.

  

ازدواج و کار کردن زیر 16 سال

شاید شما هم شنیده باشید که بچه‌ها در تابستان‌ها در رستوران‌ها کار می‌کنند و خودشان پول درمی‌آوردند، اما این برای کسانی که زیر 16 سال سن دارند، حقیقت ندارد. در کشور کانادا حداقل سن برای کار کردن 16 سال است و اگر فرد کارفرما یا مدیری این قانون را رعایت نکند و به‌عنوان‌مثال به فردی 15 ساله کار بدهد، مرتکب جرم شده است و باید پاسخگو باشد.

اگر فردی بخواهد زیر سن قانونی ازدواج کند در 16 سالگی می‌تواند این کار را انجام دهد، اما برای این کار باید والدین او اجازه بدهند.

 هر 5 ساعت، نیم ساعت استراحت

یکی از قوانین جالب در مهاجرت به کانادا این است که به کارفرماها اجازه می‌دهد بعد از هر 5 ساعت تنها نیم ساعت به کارمندان و کارگران خود استراحت بدهند. البته بیشتر کارمندان و کارگران، تنها در این نیم ساعت سیگار می‌کشند و یا قهوه‌ای داغ می‌نوشند. اگر شما هم در این زمینه قانون عجیبی می‌شناسید، می‌توانید در بخش نظرات با بقیه به اشتراک بگذارید.

هلدینگ خدماتی فیدس ...
ما را در سایت هلدینگ خدماتی فیدس دنبال می کنید

برچسب : مهاجرت به کانادا مهاجرت به ترکیه مهاجرت به اسپانیا مهاجرت به آلمان , نویسنده : saeediiii fides3 بازدید : 181 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1400 ساعت: 16:12

قوانین رانندگی در مهاجرت به کانادا

افرادی که قصد رانندگی در مهاجرت به کانادا را دارند باید دارای گواهینامه معتبر باشند. این گواهینامه می‌تواند از کشور کانادا یا گواهینامه‌ی بین‌المللی باشد. دو حالت وجود دارد: در حالت اول فرد از کشور خودش گواهینامه‌ای معتبر دارد و در حالت دوم فرد تابه‌حال رانندگی نکرده و گواهینامه ندارد. در ادامه این مقاله فیدس حالت‌های مختلف اخذ گواهینامه معتبر در مهاجرت به کانادا را بررسی می‌کنیم.

حالت اول اگر شما از کشور خودتان گواهینامه معتبر داشته باشید:

در این صورت شما می‌توانید با ارائه‌ی گواهینامه از کشور خودتان برای دریافت گواهینامه در مهاجرت به کانادا اقدام کنید و پس از سپری شدن مراحل قانونی، تنها با گذراندن امتحان آیین‌نامه و تست بینایی و بدون آزمون عملی رانندگی شهری، گواهینامه رانندگی کانادا را دریافت کنید. همچنین می‌توانید گواهینامه‌ی خود را به گواهینامه‌ی بین‌المللی تبدیل کنید.

مدت‌زمان اعتبار گواهینامه‌ی بین‌المللی یک‌ساله یا سه‌ساله است. شما با استفاده از گواهینامه بین‌المللی، امکان رانندگی به‌صورت موقت تا شش ماه در کانادا را دارید و پس‌ازآن می‌بایست حتماً گواهینامه کانادایی را دریافت نموده باشید؛ البته این گواهینامه قابل تمدید نیست و پس از اتمام اعتبار باید برای دریافت دوباره‌ی آن اقدام کنید.

حالت دوم اگر شما تابه‌حال رانندگی نکرده و گواهینامه ندارید:

اگر شما گواهینامه رانندگی ندارید، برای دریافت گواهینامه رانندگی در کانادا باید درخواستی در قالب «مجوز مبتدی» ارائه دهید. درخواست مجوز به این معناست که شما یک راننده‌ی در حال تعلیم هستید و پس از طی مراحل دریافت گواهینامه اعم از آیین‌نامه، تست بینایی، رانندگی شهری و... و قبولی در آزمون قادر به دریافت گواهینامه خواهید بود.

یکی از مسائل مهم در امر مهاجرت به کانادا، دریافت گواهینامه است. به دلیل شرایط آب و هوایی و بارش‌های شدید و متوالی برف در این کشور، قوانین وضع‌شده جهت دریافت گواهینامه در کانادا امری سخت و زمان‌بر است...

جرائم و قوانین رانندگی در کانادا


قوانین در مهاجرت به کانادا موارد زیادی را شامل می‌شود؛ مانند توجه به چراغ چشمک‌زن، عدم استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی، توجه به حقوق عابران پیاده، عدم خوردن و نوشیدن در زمان رانندگی، عدم استفاده از الکل در حین رانندگی و ... در ادامه‌ی مطلب قصد داریم تا جرائم رانندگی در کانادا رو بررسی کنیم.

دولت کانادا تمایل دارد که با قوانین سخت‌تر و جریمه‌هایی سنگین‌تر معضل حواس‌پرتی در رانندگی را حل کند، حواس‌پرتی یکی از عوامل اصلی خطر در هنگام رانندگی است و ممکن است به علت‌های متفاوتی به‌غیراز استفاده از تلفن همراه اتفاق بیفتد. مطابق قوانین رانندگی در کانادا که از سال 2018 تصویب‌شده است، رانندگان متخلف امکان دارد حتی تا 1000 دلار نیز جریمه شوند.

بر اساس اطلاعات موجود در سایت پلیس کانادا حواس‌پرتی شامل هر عاملی است که منجر به عدم‌تشخیص درست موقعیت، یا تأخیر در عکس‌العمل و حرکت اشتباه راننده در هنگام رانندگی شود است که شامل موارد زیر می‌باشند:

مشغول شدن به تنظیم سیستم پخش ماشین یا صدای خیلی بلند سیستم صوتی

صحبت کردن باسرنشینان در حال خستگی

آرایش کردن یا رسیدگی به وضع ظاهری

خواندن (کتاب، نقشه، روزنامه)

صحبت کردن با تلفن همراه و یا پیامک دادن

خوردن و آشامیدن در حین رانندگی

سیگار کشیدن

رانندگان می‌بایست در هنگام رانندگی از خوردن و آشامیدن اجتناب کرده و در صورت نیاز به خوراک در مکانی امن توقف کرده سپس نیاز خود را برطرف کنند.

 عدم استفاده از الکل در حین رانندگی

با توجه به افزایش تصادفات ناشی از استفاده از مشروبات الکلی، جرائم سنگینی برای ارتکاب این تخلف در نظر گرفته‌شده است. فرد خاطی در اولین تخلف به‌صورت نقدی جریمه می‌شود و اگر بازهم این تخلف را تکرار کند میزان جریمه نقدی افزایش می‌یابد. گاهی نیز فرد به‌صورت موقت از رانندگی محروم و به حبس محکوم می‌شود. همچنین اگر در چنین حالتی سبب آسیب به شخصی یا منجر به مرگ کسی شود جریمه‌ای بین 10 تا 14 سال حبس برای او در نظر گرفته می‌شود. حداکثر جریمه برای این تخلف، حبس ابد است.

 

عدم استفاده از تلفن همراه

استفاده از تلفن همراه به‌ویژه ارسال پیام در زمان رانندگی ممنوع است و تابه‌حال موجب به وجود آمدن حوادث تلخ زیادی شده است. در صورت تکرار این تخلف بیشتر از سه بار، فرد متخلف مشمول پرداخت جرائم نقدی و حتی تعلیق گواهینامه می‌شود.

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید کارشناسان و مشاورین فیدس با توجه به اطلاع از شرایط و قوانین این کشور و دادن رهنمودهای لازم، شما را در پیمودن این راه یاری می‌کند.

 

هلدینگ خدماتی فیدس ...
ما را در سایت هلدینگ خدماتی فیدس دنبال می کنید

برچسب : مهاجرت به کانادا مهاجرت به ترکیه مهاجرت به اسپانیا مهاجرت به آلمان , نویسنده : saeediiii fides3 بازدید : 193 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1400 ساعت: 16:11

 PGWP یا ویزای اجازه کار بعد از فراغت تحصیلی چیست؟

 PGWP مخفف واژه post-graduation work permit یا اجازه کار بعد از فارغ‌التحصیلی درواقع یک ویژگی خاص برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و مؤسسات مورد تائید اداره مهاجرت به کانادا است. این افراد می‌توانند بعد از اتمام تحصیل و ویزای تحصیلی خود ویزایی تحت عنوان، ویزای اجازه کار بعد از فراغت از تحصیل، دریافت نمایند. ویزای اجازه کار بعد از فراغت از تحصیل برای مهاجرت به کانادا، مجوزی حداکثر 3 ساله برای کار تمام‌وقت در کانادا است. این ویزا به فارغ‌التحصیلان بالاتر از مقطع دیپلم اجازه می‌دهد تا در کانادا بمانند و سابقه کار کانادایی به دست آورند.

سپس سابقه کاری که در این دوره به دست می‌آورند این امکان را به آن‌ها می‌دهد تا برای اقامت دائم از طریق Canadian Experience Class CEC یا همان تجربه کانادایی اقدام نمایند. فارغ‌التحصیلان بین‌المللی مؤسسات مذکور (participating Canadian post-secondary institution)، می‌توانند یک مجوز کار باز open work permit سه‌ساله اخذ نمایند. این مجوز به آن‌ها اجازه می‌دهد تا برای هر یک از کارفرمایان کانادا در هر حوزه‌ای کار کنند. این نوع مجوزها متقاضی را محدود به یک کارفرمای خاص نمی‌کنند. همچنین داشتن پیشنهاد شغلی (Job offer) برای فارغ‌التحصیلان بین‌المللی در زمان درخواست مجوز کار الزامی نیست.

شرایط اخذ ویزای اجازه کار بعد از فراغت از تحصیل

دوره تحصیلی تمام‌وقت بیش از 8 ماه را به اتمام رسانده باشید و دریکی از مؤسسات و دانشگاهی زیر فارغ‌التحصیل شده باشید:

مدارس دولتی پس از دبیرستان، مانند کالج، دانشکده / دانشگاه فنی و مهندسی / CEGEP در کبک

مدارس دولتی خصوصی که تحت قوانین مشابه با مدارس دولتی فعالیت می‌نمایند. (در حال حاضر فقط برای برخی از مؤسسات خصوصی پس از دوره متوسطه در کبک)

مدارس دولتی خصوصی یا متوسطه (در کبک) که برنامه‌های واجد شرایط 900 ساعت و یا بیشتر را ارائه می‌دهد و منجر به تحصیل در رشته‌های تحصیلی (DEP) یا ادارۀ رسمی حرفه‌ای (ASP)

مدرسه خصوصی کانادایی که می‌تواند طبق قوانین استانی (به‌عنوان‌مثال، لیسانس، مدرک کارشناسی یا مدرک کارشناسی) را به‌طور قانونی اعطا کند، اما فقط اگر شما در یک برنامه تحصیلی ثبت‌نام کرده‌اید که به درجه‌ای که توسط استان تائید شده باشد.

باید برای ورک پرمیت در فاصله 90 روز پس از تائید کتبی فارغ‌التحصیلی اقدام کنید. (ریزنمرات یا نامه کتبی رسمی از دانشگاه مبنی بر پایان دوره)

باید دوره خود را به پایان رسانده باشید و نامه‌ای از دانشگاه یا کالج ارائه کنید که طول دوره و کد دوره و این موضوع را که واجد شرایط برای دریافت مدرک پایان دوره هستید بیان نموده باشد.

باید در هنگام اقدام برای دریافت ورک پرمیت ویزای معتبر داشته باشید.

در چه صورت شما واجد شرایط درخواست ویزای اجازه کار بعد از فراغت از تحصیل یا PGWP نیستید؟

1-مجوز تحصیلی کمتر از هشت ماه داشته باشید.

2-تحصیل بیشتر از هشت ماه ولی به‌صورت غیر منسجم داشته باشید.

3-دریکی از دوره‌های بورسیه Canadian Commonwealth Scholarship که توسط وزارت امور خارجه کانادا Department of Foreign Affairs, Trade and Development Canada DFATD ساپورت می‌شود شرکت کرده باشید.

4-از بورسیه Govement of Canada Awards Program funded by DFATD استفاده کرده باشید.

5-از بورسیه Canadian Inteational Development Agency استفاده کرده باشید.

6-در برنامه Equal Opportunity Scholarship, Canada-Chile شرکت کرده باشید.

7-در برنامه Canada-China Scholars Exchanges Program شرکت کرده باشید.

8-در برنامه Organization of American States Fellowships Program شرکت کرده باشید.

9-دوره شما به‌صورت آنلاین باشد.

10-قبلاً ویزای اجازه کار پس از تحصیل را گرفته باشید.

پروسه اخذ ویزای اجازه کار بعد از فراغت از تحصیل در کانادا PGWP

اول: درخواست ویزای کار قبل از فارغ‌التحصیلی

متقاضی 90 روز پس از فارغ‌التحصیلی مهلت دارد تا برای اخذ PGWPP اقدام نماید. این زمان از اولین روز فارغ‌التحصیلی شروع می‌شود. نکته بسیار مهم این است که فرد باید درزمانی درخواست دهد که Study-permitt او هنوز فعال است. معمولاً دانشگاه‌ها و کالج‌ها در پایان دوره به فارغ‌التحصیلان نامه‌ای می‌دهند که در آن ذکر می‌شود که در صورت تمایل می‌توانید در کانادا شروع به کارکنید. زمان دریافت این نامه بهترین زمان برای شروع ورک پرمیت است. این نکته از این نظر حائز اهمیت است که پس از فارغ‌التحصیلی دانشجو دیگر امکان کار کردن را نخواهد داشت مگر این‌که برای PGWP درخواست داده باشد.

دوم: فارغ‌التحصیلی و انتظار برای صدور ویزا

هنگامی‌که هنوز نتیجه درخواست متقاضی برای ورک پرمیت نیامده و استادی پرمیت فرد هم منقضی شده، شرایط فرد در کانادا Implied Status است. در این فاصله امکان کار برای فرد وجود داشته و کاری که انجام می‌دهید هم در برنامه تجربه کانادایی موردقبول خواهد بود.

طول مدت ویزای اجازه کار بعد از فراغت از تحصیل در کانادا

طول مدت ویزای کار حداکثر سه سال بوده و حداقل به‌اندازه طول دورهای که در کانادا درس‌خوانده‌اید. ویزای کار نمی‌تواند از ویزای تحصیل طولانی‌تر باشد. مثلاً اگر دوره فوق‌لیسانس شما دو سال بوده ویزای کار شما حداکثر دوساله خواهد بود. برای دوره‌هایی که کمتر از 8 ماه هستند ویزای کار صادر نمی‌شود. اگر بخشی از دوره در خارج از کانادا بوده و سپس به کانادا منتقل‌شده باشد درصورتی‌که مدرک از کانادا صادر شود و مدت‌زمان حضور در کانادا بیش از 8 ماه باشد واجد شرایط برای ورک پرمیت خواهد بود.

به‌طور خلاصه طول ویزای اجازه کار بعد از فراغت از تحصیل به شکل زیر است:
دوره کمتر از 8 ماه: غیرقابل‌قبول
دوره 8 ماه تا دو سال: ورک پرمیت دوساله
دوره بالای دو سال: ورک پرمیت سه‌ساله

نکته: اگر از استان کبک مدرک خود را دریافت کرده‌اید هم ممکن است واجد شرایط برای دریافت ورک پرمیت باشید. البته استان کبک شرایط مخصوص به خود را برای ویزای اقامت پس از تحصیل دارد که بسیاری از دانشجویان ترجیح می‌دهند از آن روش استفاده کنند.

*برای اطلاع کامل از PGWP یا ویزای اجازه کار بعد از فراغت تحصیلی با مشاورین فیدس تماس بگیرید*

 

هلدینگ خدماتی فیدس ...
ما را در سایت هلدینگ خدماتی فیدس دنبال می کنید

برچسب : مهاجرت به کانادا مهاجرت به ترکیه مهاجرت به اسپانیا مهاجرت به آلمان , نویسنده : saeediiii fides3 بازدید : 179 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1400 ساعت: 16:11

بایومتریک یا بیومتریک برای مهاجرت به کانادا چیست؟

اگر شما قصد مهاجرت به کانادا داشته باشید، نیاز است که در ابتدا برای درخواست ویزا، تست بیومتریک کانادا را انجام دهید. در ادامه‌ی این مطلب از فیدس برای شما شرح می‌دهیم که بیومتریک یا بایومتریک چیست؟ به چه منظور است و چگونه انجام می‌شود؟

بیومتریک در مهاجرت به کانادا یعنی ثبت اطلاعات فیزیولوژیک مانند چهره و اثرانگشت به‌صورت دیجیتالی، برای احراز هویت و تشخیص و تائید دقیق هویت افراد است.بیومتریک کانادا نیز به‌منظور تائید هویت استفاده می‌شود؛ یعنی اطلاعات بیومتریک فرد متقاضی ویزا در اداره مهاجرت کانادا جهت احراز هویت فرد مهاجر یا مسافر، به ثبت می‌رسد. از این طریق افراد مجرم و کسانی که سو پیشینه‌ی کیفری دارند به‌سرعت شناسایی می‌شوند.

مراحل موردنیاز برای بیومتریک کانادا

ازآنجایی‌که متأسفانه سفارت کانادا در ایران بسته است، متقاضیان ایرانی باید از سایر کشورهای نزدیک دارنده‌ی شعبات VAC visa application cener یا همان مرکز پردازش ویزا اقدام کنند. (کشورهایی مثل ترکیه و دبی راحت‌تر و نزدیک‌تر هستند) قبل از مراجعه به مراکز vac، باید از اداره‌ی مهاجرت به کانادا، نامه دریافت کنید تا بتوانید برای گرفتن بیومتریک اقدام کنید.

این کار به‌صورت حضوری انجام می‌شود که در آن از هر 10 انگشت دستان شما اثرانگشت گرفته و چهره‌ی شما به‌صورت تمام‌رخ توسط دستگاهی پردازش و ثبت می‌شود. اگر در انگشتان دستتان و یا در صورت خود دچار سانحه و نقص موقت هستید، باید تا هنگام بهبودی کامل و زمانی که بتوان بدون چالش بیومتریک را انجام داد، صبر کنید. همچنین اگر خال‌کوبی روی صورتتان دارید باید آن را پاک‌کنید.

هزینه‌های بیومتریک

طبق اطلاعات ثبت‌شده، هزینه برای یک نفر 85$ (دلار کانادا)، برای خانواده‌های دو نفر به بالا 170$ و برای گروه‌های هنرمند و اجراکننده 255$ است. درصورتی‌که گروه هنرمند به‌صورت گروهی برای بیومتریک اقدام نکنند، هرکدام به‌طور مجزا باید 85$ هزینه کنند.

  • بیومتریک ویزای موقت (ویزای کاری، ویزای تحصیلی، ویزای توریستی) تا 10 سال معتبر است. پس حواستان به مدت اعتبار آن باشد!
  • اگر دارای ویزای موقت کانادا هستید اما می‌خواهید برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید، دوباره باید مراحل را انجام دهید.
  • اگر به‌صورت خانوادگی قصد سفر یا مهاجرت به کانادا دارید، تمامی اعضای خانواده باید بیومتریک را انجام دهند، مگر افراد زیر 14 و یا بالای 80 سال.
  • تمامی کسانی که قصد سفر و یا مهاجرت به کانادا را دارند برای ورود به این کشور باید آن را انجام داده باشند به‌جز موارد استثنایی مانند شهروندان کانادایی، افراد دارای پاسپورت کانادا، سران دولتی و دیپلمات‌ها و افراد عضو سازمان ملل متحد و همچنین افراد زیر 14 و بالای 80 سال.

اگرچه برای انجام بیومتریک کانادا نمی‌توانید از داخل ایران اقدام کنید اما حتماً باید انجام شود و انجام آن زمان‌بر نیست چراکه مهم‌ترین مدرک برای درخواست ویزای کانادا و همچنین ویزای شین گن به شمار می‌رود؛ و در صورت ارائه ندادن آن موفق به اخذ ویزا نخواهید شد.

برای اطلاع از آخرین و بروزترین مسائل مربوط به بایومتریک یا همان بیومتریک برای مهاجرت به کانادا می‌توانید با کارشناسان و مشاورین فیدس تماس بگیرید. راه‌های ارتباطی با کارشناسان و مشاورین فیدس را در ذیل برای شما قرار می‌دهیم.

Website: https://fides.ir/

Instagram@:fides_int

Telegram:@fides_info

هلدینگ خدماتی فیدس ...
ما را در سایت هلدینگ خدماتی فیدس دنبال می کنید

برچسب : مهاجرت به کانادا مهاجرت به ترکیه مهاجرت به اسپانیا مهاجرت به آلمان , نویسنده : saeediiii fides3 بازدید : 180 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1400 ساعت: 16:11

تای (Tie) در ویزای توریستی چیست؟

برای گرفتن هر یک از انواع  ویزا، به‌عنوان‌مثال ویزا برای مهاجرت به کانادا فرد باید بتواند شرایط و ملزومات موردنیاز آن ویزا را دارا باشد. در تمامی ویزاهای موقت، اثبات این موضوع که فرد پس از اتمام مدت ویزایی که دریافت کرده، به کشور خود بازمی‌گردد و قصد ماندن در کشور مقصد را ندارد، اهمیت فراوانی دارد؛ و اهمیت این موضوع تا آنجاست که درصورتی‌که نتواند این مسئله را اثبات کند، آفیسر مربوطه در سفارت هر کشور، ویزای ورود برای فرد صادر نخواهد کرد و درخواست ویزای فرد را رد یا ریجکت (Reject) خواهد نمود.

یکی از موارد مهمی که در سفارت هر کشور هنگام بررسی درخواست متقاضی ویزا برای احتمال بازگشت فرد پس از اتمام ویزا به کشورش موردتوجه قرار می‌گیرد، تای های فرد در کشور مبدأ است. در این مقاله، به بررسی تای (Tie) در ویزاهای موقت و به‌ویژه ویزای توریستی خواهیم پرداخت. در ابتدا مفهوم تای (Tie) در ویزای توریستی را بررسی می‌کنیم. همچنین برای اطلاع از تای برای مهاجرت به کانادا یا سایر کشورها می‌توانید با مشاورین فیدس تماس بگیرید.

منظور از تای (Tie) در ویزای توریستی، وابستگی‌ها و گره‌های فرد درزمینهٔ های خانوادگی، اقتصادی و اجتماعی با کشورش است. به‌طورکلی تای (Tie) هر چیزی است که نشان دهد فرد بعد از اتمام زمان ویزای صادرشده، حاضر به از دست دادن آن نبوده و به خاطر آن، به کشوری که در آن اقامت دارد، بازخواهد گشت. فرد با داشتن هر یک از مواردی که وابستگی‌اش را با کشورش اثبات کند، شانس قبول شدن ویزا را افزایش می‌دهد.
در ادامه، انواع تای و مواردی که تای (tie) محسوب می‌شوند را بررسی خواهیم کرد.

تای (Tie) را معمولاً به چند دسته تقسیم می‌کنیم: خانوادگی، اقتصادی، اجتماعی

در اکثر موارد به علت عدم تای به کشور مبدأ متقاضیان دچار مشکلاتی مثل، امکان اجازه مهاجرت به کانادا را نداشته و نخواسته‌اند ویزای خود را دریافت کنند. این اطلاعات باید بسیار دقیق و منظم بوده و تمام موارد را اعلام کند. این توضیحات می‌تواند والدین، داشتن خواهران و برادران، مسئولیت‌ها، دارایی‌ها، سابقه کاری و پیشنهادهای شغلی معتبر و وضعیت اقتصادی و…. را باید خیلی دقیق اعلام کنید. هراندازه وابستگی شما بیشتر باشد احتمال و امکان دریافت و قبولی شما نیز ممکن است بیشتر باشد.

در ادامه مقاله قصد داریم تا به‌صورت مختصر هریک از تای ها را برسی کنیم. برای مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی با فیدس همراه باشید.

تای (Tie) اجتماعی:

تای اجتماعی شامل جاب آفر، تعهد سربازی، اجاره‌نامه‌ی خانه برای بعد از بازگشت، داشتن self-business (شغلی که خود فرد مالک آن بیزنس باشد)  یا شغل والدین با درآمد مناسب در کشور خود، فرصت‌های شغلی که بعد از بازگشت به کشور برای فرد حفظ‌شده باشند. گرفتن مرخصی از کارفرما مبنی بر اینکه موقعیت شغلی فرد، برای بعد از بازگشت فرد به کشورش، محفوظ خواهد ماند.
به‌طورکلی، هر چه قدر تای (Tie) های فرد با کشورش بیشتر و محکم‌تر باشد، احتمال بازگشتن فرد به کشورش بیشتر بوده و به‌تبع آن شانس ویزا شدن فرد در ویزاهای موقت، افزایش می‌یابد. لازم به ذکر است که وجود تای (Tie) ها، در برنامه‌هایی که منجر به اقامت دائم می‌شوند نظیر برنامه‌ی خوداشتغالی فدرال کانادا یا برنامه‌های کارآفرینی استان‌های مختلف یا برنامه‌ی اکسپرس انتری، به‌هیچ‌عنوان ضروری نیست.

تای (Tie) خانوادگی:

تای خانوادگی شامل داشتن پدر و مادر در کشور خود، سن زیاد پدر و مادر، بیماری پدر و مادر، تک‌فرزند بودن، تک پسر یا تک دختر بودن،  داشتن همسر در کشور خود و مهم‌تر از همه‌ی این موارد، داشتن فرزند در کشور خود است.

تای (Tie) اقتصادی:

تای اقتصادی شامل تمامی سرمایه‌گذاری‌های فرد در بورس و سهامی که در شرکت‌ها به نام فرد است، اسناد ملکی که به نام فرد وجود دارد، درآمد ماهانه‌ی ثابت و بالا، جواز کسب‌هایی که به نام فرد است، شرکت‌هایی که به نام فرد ثبت‌شده، شغل‌های پایدار و ثابت، از قبیل استخدام فرد در ارگان‌های دولتی و خصوصی که از طرف کارفرما برای فرد بیمه رد شده باشد، است.

سخن پایانی
 

ما در فـیــدس از مشاوران دارای مجوز در کشورهای مقصد و کارشناسان خبره بین‌المللی درزمینهٔ کاریابی بین‌المللی و اعزام دانشجو و اخذ ویزا در گروه خود بهره می‌بریم. فـیــدس دارای گروه پشتیبانی باتجربه بوده که در تمام‌روزهای هفته و تمام ساعات کاری پاسخگوی تمامی سؤالات شما عزیزان می‌باشند. فـیــدس به‌صورت سازمانی فعالیت می‌کند و تمامی پرونده‌ها را به دلیل جلوگیری از هرگونه خطای انسانی توسط کارشناسان و وکلای مربوطه به‌دفعات بازبینی و چک می‌نماید. برای مهاجرت به کانادا یا سایر کشورها فیدس تا پایان مسر مهاجرت کنار شما خواهد بود.

 

 

هلدینگ خدماتی فیدس ...
ما را در سایت هلدینگ خدماتی فیدس دنبال می کنید

برچسب : مهاجرت به کانادا مهاجرت به ترکیه مهاجرت به اسپانیا مهاجرت به آلمان , نویسنده : saeediiii fides3 بازدید : 183 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1400 ساعت: 16:10

حقوق مشاغل مختلف برای مهاجرت به کانادا چقدر است؟

افراد زیادی در سراسر دنیا به روش‌های مختلفی قصد مهاجرت به کانادا را دارند تا از موقعیت‌های شغلی و اجتماعی مطلوب در این کشور بهره‌مند شوند. این کشور به دلیل شرایط عالی که در هر زمینه دارد، برای کسانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند (مخصوصاً ایرانیان) جزو بهترین و اولین گزینه‌ها است؛ اما چالشی که وجود دارد، داشتن شغلی است که در آن‌طرف مرزها بازار کار خوب و پر درآمدی داشته باشد. در این مطلب با فیدس بهترین مشاغل کانادا را به شما معرفی می‌کنیم.

در هر کشوری بسته به شرایط اقتصادی و برخی شرایط دیگر اقلیمی، مذهبی و برخی کسب‌وکارها رونق و درآمد بیشتری نسبت به سایر مشاغل دارند. بعضی از شغل‌ها مانند پزشکی در همه جای جهان و در همه‌ی کشورها موردنیاز است و به هیچ شرایطی وابسته نیست؛ اما آیا همه می‌توانند پزشک شوند؟ قطعاً این‌طور نیست.

 در ادامه فهرستی از بهترین مشاغل موردنیاز در کانادا را ذکر می‌کنیم. جهت اطلاع از آخرین حقوق مشاغل مختلف برای مهاجرت به کانادا با مشاورین فیدس تماس بگیرید.

معرفی شغل‌ها و درامد سالیانه

1. مدیر معدن و جنگل‌داری: به علت وجود معادن و جنگل‌های فراوان همواره بخش قابل‌توجهی از اقتصاد کانادا استحصال منابع طبیعی و فرآوری آن‌ها بوده است. میانگین دستمزد سالانه 85 هزار دلار کانادا است.
2. سرپرست حفاری نفت و گاز (oil& gas drilling supervisor): میانگین دستمزد سالانه 400$
3. کنترل‌کننده‌ی ترافیک هوایی (air traffic controller): میانگین دستمزد سالانه 360$
4. آمارشناسی (statistician): میانگین دستمزد سالانه 606$
5. مدیریت مهندسی (engineering manager): میانگین دستمزد سالانه 994$
6. مدیر دولتی (public administration director): میانگین دستمزد سالانه 195$
7. اپراتور سیستم برق (power system operator): میانگین دستمزد سالانه 198$
8. مدیر خدمات اجتماعی و بهداشتی (health & community service manager): میانگین دستمزد سالانه 600$
9. تکنسین نقشه‌برداری (mapping technologist): میانگین دستمزد سالانه 640$
10. مدیر ارشد کسب‌وکار (senior business manager): میانگین دستمزد سالانه 97.136$

برای مهاجرت به کانادا و آشنایی با شهرهای مختلف این کشور به وب‌سایت فیدس مراجعه کنید.

مدیریت حسابداری

حسابداران اصلی‌ترین نقطه‌ی تماس در تجارت هستند و در صنایع مختلفی ازجمله صنایع تولیدی، آی تی تا مشاوره و بازاریابی برای مهاجرت به کانادا موردنیاز هستند. حسابداران مدیریت، متخصص در ایجاد روابط هستند. یکی مهارت اصلی که کارفرمایان برای آن دنبال حسابداران مدیریت هستند، توانایی این افراد در تهیه گزارش‌ها مالی، آشنایی آن‌ها با مفهوم مدیریت و بازاریابی و همچنین داشتن دانش نرم‌افزارهای CRM مدیریت ارتباط با مشتری است.

توسعه‌دهنده وب

برنامه‌نویسان و مهندسان کامپیوتر در همه‌ی کشورهای روبه‌پیشرفت، بازار کار خوبی دارند. کارهای مربوط به فناوری در کانادا که تکنولوژی آن با سرعت زیادی روبه‌پیشرفت است، به یکی از بهترین حرفه‌ها تبدیل‌شده است. اگر شما یک برنامه‌نویس هستید که به‌طور فول اِستک (فرانت اند و بک اند) کار می‌کنید، کانادا یکی از کشورهایی است که به‌شدت خواهان این توانایی شما است. حمایت دولت کانادا از استارت آپ های حوزه آی تی نیز باعث رونق بیشتر این بازار شده است.

پرستار خانگی

جمعیت سالمندان کانادا رو به افزایش است؛ بنابراین نیاز به شخصی که از آن‌ها نگهداری کند و خدمات درمانی در منزل به آن‌ها ارائه نماید به یک نیاز مبرم در کانادا تبدیل‌شده است. همین امر، پرستاری را به یکی از بهترین مشاغل با درآمد نسبتاً خوبی تبدیل کرده است. نیاز به این شغل تا حدی است که اداره مهاجرت کانادا در بازه‌های زمانی مختلف برنامه‌های مهاجرتی مخصوص این افراد تعبیه نموده بود. کادر درمان همیشه مهاجرت به کانادا را جز گزینه‌های اول خود قرار می‌دهند.

ارتباط با ما

فیدس، دپارتمان خدمات بین‌المللی موسسه حقوقی دادیار سفیر مانا (شماره ثبت 5307) با تیمی متخصص و مجرب از وکلای دادگستری و اساتید دانشگاه و کارشناسان خبره مهاجرتی، خدمات حقوقی و مهاجرتی و کاریابی بین‌المللی و اعزام دانشجو را به وکالت از موکلین خود در کشورهای معتبر دنیا انجام می‌دهد. برای شرایط مهاجرت به کانادا کلیک کنید.

هلدینگ خدماتی فیدس ...
ما را در سایت هلدینگ خدماتی فیدس دنبال می کنید

برچسب : مهاجرت به کانادا مهاجرت به ترکیه مهاجرت به اسپانیا مهاجرت به آلمان , نویسنده : saeediiii fides3 بازدید : 202 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1400 ساعت: 16:09

آشنایی با نظام آموزشی در آلمان

آلمان، کشوری واقع در قلب اروپای غربی، یکه‌ تاز دنیای صنعت و اقتصاد در جهان، از مقاصد جذاب برای مهاجران است. مهاجرت به آلمان که از بهترین کشورها درزمینهٔ صنعت، رشد اقتصادی، فرصت‌های شغلی و آموزشی است، می‌تواند آینده­ای رؤیایی برای ایرانیان رقم بزند. آلمان که یکی از بزرگ‌ترین کشورهای صادرکننده در دنیا است، صاحب پاسپورتی قدرتمند نیز هست.

 این کشور با فرهنگی متفاوت و آینه‌ی نظم، پویایی، خلاقیت و قدرت و همچنین کشوری عاری از فساد، همواره مهاجران را برای مهاجرت به آلمان ترغیب می‌کند. بسیاری از ایرانیان مهاجر نیز برای ساختن آینده‌ای بهتر برای خود و فرزندانشان، مهاجرت به آلمان را به‌عنوان گزینه اول خود در نظر می‌گیرند. چراکه امروزه، توجه به آینده فرزندان برای خانواده و فراهم آوردن بستری مناسب برای اهداف آنان، بسیار پررنگ‌تر شده است.

با توجه به اهمیت شیوه و محل تحصیل فرزندان برای تعیین نقشه راه زندگی آن‌ها، آشنایی با نظام آموزشی کشور مقصد مهاجرات حائز اهمیت است. دانستن نظام آموزشی کشور آلمان برای متقاضیان مهاجرت به آلمان که صاحب فرزند کم سن هستند، باعث سهولت تصمیم­گیری آن‌ها خواهد شد؛ بنابراین، در ادامه، نوشتاری توسط کارشناسان فیدس تهیه‌شده تا ابهامات مربوط به نظام آموزشی و تحصیل در آلمان را برطرف کند.

تحصیل در آلمان از کودکی تا دانشگاه

مهاجرت به آلمان جهت تحصیل آکادمیک و غیرآکادمیک نیازمند آشنایی با ساختار و نظام آموزشی این کشور است. شروع تحصیل تا انتهای دوره‌ی متوسطه در این کشور الزامی است و این امکان وجود ندارد که والدین خود به‌تنهایی و در خانه آموزش فرزندان را به عهده بگیرند.

خانواده‌هایی که با فرزندان کوچک و بزرگ اقدام به مهاجرت می‌کنند، برای آینده­ی فرزندانشان باید با اصول آموزشی و مدارس و دانشگاه‌های آلمان آشنا باشند. در غیر این صورت مهاجرت به آلمان برای خانواده‌های دارای فرزند، با چالش‌هایی همراه خواهد بود. در ادامه به بررسی نوشتاری که توسط کارشناسان فیدس در باب وضعیت نظام آموزشی آلمان تنظیم‌شده است می‌پردازیم.

مهدکودک و مدارس آلمان

سن شروع به تحصیل در کشور آلمان 6 یا 7 سال و طول دوره‌ی ابتدایی (Grundschule) 4 تا 6 سال است که در ایالت‌های مختلف متفاوت است. برای کودکان 2 تا 5 سال، پیش‌دبستانی یا kindergarten در نظر گرفته‌شده که غیراجباری و شامل هزینه است. مدارس دولتی آلمان عموماً نزدیک به رایگان و به زبان آلمانی هستند.

اگر بعد از مهاجرت به آلمان قصد ثبت‌نام فرزندان خود را در این مدارس دارید، بهتر است بدانید که آن‌ها دوره‌های مجزایی به دانش آموزان مهاجر اختصاص نمی‌دهند و بهترین راه‌حل، ثبت‌نام در کلاس زبان موازی با دوره‌ی تحصیلی است. در کنار مدارس دولتی مدارس خصوصی (با هزینه­های بسیار بالا) نیز وجود دارد که هر مدرسه شرایط ثبت‌نام خاص خود را دارد.

دانش آموزان پس از اتمام این دوره باراهنمایی معلم و والدین و با توجه به علاقه، استعداد و نمرات کسب‌شده، آماده‌ی انتخاب رشته می‌شوند و از بین 3 نوع مدرسه‌ی موجود در دوره‌ی متوسطه (Secondary school) یکی را برای ادامه‌ی تحصیل انتخاب می‌کنند که این رشته‌ها می‌تواند آکادمیک باشد یا غیر آکادمیک.

نکته‌ی قابل‌توجه این است که عملکرد دانش‌آموز در مقطع ابتدایی تأثیر به سزایی در انتخاب نوع مدرسه دارد و هرچقدر نمرات کسب‌شده بهتر باشد امکان ورود به مدارس باکیفیت آموزشی بالا، با سهولت بیشتری همراه است. در ادامه با انواع مدرسه­ها در دوره متوسطه، آشنا می‌شویم.

انواع مدرسه‌ها در دوره متوسطه:

  1. Gimnasium این نوع از مدرسه مخصوص دانش آموزان مستعد است و باهدف تحصیل در بهترین رشته‌ها در دانشگاه برگزار می‌شود. پس از اتمام این دوره و قبولی در آزمون جامع بر اساس نمره‌ی قبولی امکان اقدام برای دانشگاه‌های مختلف وجود دارد.
  2. Realschule برای دانش‌آموزانی است که به رشته‌های ادبیات، علوم نظری و مالی اقتصادی علاقه‌مندند و قصد تحصیل این رشته‌ها را در دانشگاه دارند. دروس تدریس شده در این نوع از مدرسه بر پایه زبان آلمانی، ریاضی و زیست‌شناسی است.
  3. Hauptcshule سطح آموزشی و کیفی این نوع از مدرسه از دو نوع دیگر پایین‌تر است و کسانی که نمره‌ی پایینی در دروس زبان آلمانی و ریاضی گرفتند به این نوع مدرسه راهی می‌شوند. اگر دانش آموزان در این دوره در کلاس نهم عملکرد خوبی داشته باشند امکان ورود به مدارس رئال شوله در سال دهم را دارند.

سیستم کلی نظام آموزشی آلمان

به سبب دخالت کم دولت مرکزی آلمان در آموزش پرورش و درنتیجه تصمیم‌گیری جداگانه هر ایالت در این زمینه، نحوه آموزش در مناطق مختلف آلمان ممکن است تفاوت داشته باشد؛ اما به‌طورکلی، در مدارس این کشور، به تدریس درس‌های ریاضیات، علوم، تاریخ، جغرافیا، تاریخ و زبان و هم‌چنین مهارت‌های علمی و فنی نیز پرداخته می‌شود. اصول کلی حاکم در نظام آموزشی آلمان در ادامه شرح داده‌شده است.

شروع ترم تحصیلی از سپتامبر تا ژوئن است (اواسط شهریور تا ابتدای تیرماه). ساعت شروع مدارس در آلمان عموماً از 8 صبح تا 13 و یا 15 ظهر هست و از روز دوشنبه شروع و تا جمعه ادامه می‌یابد. نگهداری از دانش‌آموز پس از اتمام ساعت درسی توسط مدارس امکان‌پذیر است اما هزینه‌ی اضافی در قبال این ارائه خدمات دریافت می‌شود که این خدمات شامل نهار، محوطه‌ی بازی و کمک برای انجام تکالیف است.

سیستم امتیازدهی به دانش آموزان از 1 تا 6 است که نمره 1 عالی محسوب می‌شود و دانش آموزان در طی سال تحصیلی دو بار مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که این ارزیابی مشخص‌کننده‌ی این موضوع است که دانش‌آموز می‌تواند به مقطع بعدی برود یا نیاز به تکرار مجدد آن سال تحصیلی دارد.

هزینه شهریه در مدارس دولتی قریب به رایگان است و پرداختی دانش آموزان به مدرسه 1000 یورو در سال است که این مبلغ در قبال ارائه خدمات مدرس از قبیل کتاب، اردو و ... پرداخت می‌شود. شهریه مدارس خصوصی با توجه به نوع خدمات ارائه‌شده، به‌طور متوسط بین 8000 تا 15000 یورو است.

مراکز آموزشی بعد از مدرسه در آلمان

در مقایسه با کشورهای دیگر، سیستم آموزش آلمان در اصل با نیازهای بازار کار تطبیق داده‌شده است و علاوه بر دانشگاه‌ها، مراکز آموزش حرفه‌ای بسیاری وجود دارد که شرکت‌کنندگان را برای ورود به بازار کار آماده می‌کنند. مراکز آموزشی در آلمان به چند دسته تقسیم می‌شوند.

دانشگاه (Universität): تمرکز تدریس در دانشگاه‌ها بیشتر بر مباحث تئوری است.

فاخشوله (fachschule): مدارس فنی هستند و بیشتر بر روی مباحث عملی تمرکز دارند.

هوخشوله (hochschule): تدریس به‌صورت تئوری و عملی انجام می‌شود و جنبه‌ی کاربردی بیشتری دارد.

سیستم نمره بندی در دانشگاه‌های آلمان از 1 تا 4 نمره است که نمره 1 ممتاز محسوب می‌شود و نمره 4 ضعیف

فرمول تبدیل معدل سیستم آموزشی ایران به آلمان به این صورت است:

 

•          A: نمره معادل در سیستم آلمانی

•          X: بیشترین نمره قابل کسب

• Y: نمره و یا معدل متقاضی

•           Z: کمترین نمره که منجر به پاس کردن یک درس می‌شود.

جمع‌بندی

در این مقاله، به بررسی سیستم آموزش‌وپرورش کشور آلمان از مهدکودک تا دانشگاه، برای آگاهی مهاجران پرداختیم. در مقالات بعدی تحصیل در دانشگاه‌های آلمان، رشته‌های تحصیلی و بورسیه‌های این کشور را موردبررسی قرار خواهیم داد.

مهاجرت به آلمان، شاید آن مسیری باشد که به رشد و رسیدن به آینده‌ی درخشانی که برای خود و خانواده‌تان در نظر دارید، جهت می‌دهد. پس اگر قصد دارید به همراه خانواده و فرزندان خود به این کشور پررونق، مهاجرت کنید و نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید؛ کافی است با کارشناسان مجرب و حرفه‌ای ما در فیدس تماس برقرار کنید.

 

هلدینگ خدماتی فیدس ...
ما را در سایت هلدینگ خدماتی فیدس دنبال می کنید

برچسب : مهاجرت به کانادا مهاجرت به ترکیه مهاجرت به اسپانیا مهاجرت به آلمان , نویسنده : saeediiii fides3 بازدید : 190 تاريخ : دوشنبه 13 ارديبهشت 1400 ساعت: 20:30

شرایط مهاجرت به آلمان

می‌خواهیم در این مقاله به‌صورت کلی با شرایط مهاجرت به آلمان آشنا شویم. آلمان از شمال به کشور دانمارک و از جنوب با اتریش و از سمت شرق با کشور لهستان و از سمت غرب با کشور فرانسه همسایه است. مهاجران زیادی در سال‌های اخیر به کشور آلمان وارد می‌شوند؛ که بخش زیاد آن‌ها از طریق ویزای تحصیلی و کاری مهاجرت به آلمان را در دستور کار خود قرار داده اند.

پایتخت: برلین

جمعیت این کشور:82 میلیون نفر

واحد پول: یورو

آب‌وهوا: زمستان بسیار سرد و تابستان گرمی دارد

شرایط تحصیلی مهاجرت به آلمان چگونه است؟

مهاجرت به آلمان به خاطر کیفیت بالای تحصیل و درعین‌حال هزینه های کم دانشگاه موردتوجه بسیاری از دانشجویان بین اللملی قرارگرفته است. حقیقت این است که تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان رایگانِ، ولی حداقل مقدار ثابتی را به ازای هر ترم باید بپردازیم که در مقابل شهریه‌های چند هزار یورویی سایر کشورهای اروپایی ناچیز است.

مهاجرت در آلمان با توجه به اختلاف سیستم آموزشی ایران و آلمان لازم که متقاضیان تحصیل تو این کشور درترم دانشگاه‌های ایران تحصیل کنند و یا بسته به رشته تحصیلی شوت وارد کالج‌های کشور آلمان بشوند. با توجه به هزینه‌های زندگی در کشور آلمان معمولاً راه بهتر این است که قبولی در کنکور و یا دو ترم تحصیل در دانشگاه مورد تائید آلمان داخل ایران باشد.

حتی اگر تحصیلتان را شروع نکرده باشید، قبولی در کنکور ایران برای شما امتیازِ است و اگر معدل دیپلم کم باشد جبرانش می‌کند.در مهاجرت تحصیلی آلمان هر مقطعی قصد ادامه تحصیل اگر داشته باشید، اول باید اپلای کنید؛ چه در مدارس، چه در کالج و یا دانشگاه پیش‌نیازها معمولاً شامل شرایط، معدل، شرایط درسی و شرط زبان‌های انگلیسی و یا آلمانی هستند.

اپلای یا در خواست پذیرش چیست؟

اپلای یا درخواست پذیرش، به فرایندی می‌گویند که متقاضیان تحصیلی در دانشگاه فرآیند خاصی طی می‌کنند تا در آن دانشگاه پذیرش بگیرند. به‌طور عمومی حتی از مرحله نگارش انگیزه نامه، مکاتبه تا دریافت فرم‌های ویزا و تهیه بلیت هواپیما نیز اپلای گفته می‌شود.

 

آیا اپلای برای دانشجویان ایرانی در دانشگاه آلمان انتخاب مناسبی است؟

بله دانشگاه‌های آلمان و در کادر علمی حرفه‌ای آن‌ها آموزش باکیفیت و به‌روزی را در رشته‌های مهندسی، پزشکی، علوم و اقتصاد برای مهاجرت به آلمان ارائه می‌دهند.

 

هر مقطع تحصیلی در آلمان چندترم طول می‌کشد؟

  • کارشناسی بین 6 تا 8 نرم
  • کارشناسی ارشد بین 3 تا 4 ترم
  • دکترا بین 3 الی 6 سال

نکات مهم در مورد ویزای تحصیلی در آلمان

متقاضیان که قصد مهاجرت به آلمان را دارند باید حداقل 10236 یورو به همراه داشته باشند، زیرا ویزایی که سفارت صادر می‌کند 3 الی 6 ماه اعتبار دارد و بعد از 3 الی 6 ماه باید به 1 سال تمدید شود برای مهاجرت به آلمان؛ تمدید ویزا این مبلغ باید در حساب بانکی بنام دانشجو در آلمان افتتاح شود.

در طول دوره‌ی تحصیل کلیه‌ی دانشجویان به مدت هفته‌ای 20 ساعت اجازه‌ی کاردارند. به ازای هر ساعت کار دانشجویی می‌تواند ساعتی حدوداً 9.5 (مینیمم) درآمد داشته باشد حدوداً مینیمم دانشجویان می‌توانند ماهانه 500 الی 800 یورو درآمد داشته باشند.

دانشجویان اجازه کار در داخل و یا خارج از دانشگاه را دارند. کار دانشجویی می‌تواند هم مرتبط و هم غیر مرتبط به رشته تحصیلی خود باشد. پس از اتمام تحصیلات خود 18 ماه دانشجو وقت دارد که در این کشور برای خودکار پیدا کند.

اگر حدود 3 الی 5 سال با ویزای کاری زندگی کنند و به مدت 60 ماه مالیات پرداخت کرده باشند. (از شروع تحصیل) اقامت دائم دریافت خواهد کرد؛ و مالیاتی که در دوران دانشجویی پرداخت می‌شود برای دریافت اقامت دائم به‌صورت نصف قابل‌محاسبه است.

مهاجرت تحصیلی در کشور آلمان در مقطع مدارس چگونه است؟

برای مهاجرت تحصیلی در آلمان در مقطع مدارس نکاتی را باید بدانیم. کودکان زیر 18 سال درصورتی‌که بخواهند در مدارس آلمان تحصیل کنند نیازی به مدرک زبان آلمانی ندارند و در مدارس زبان آلمانی را آموزش می‌دهند.

 کودکان از سن 3 تا 6 سالگی می‌توانند به مهدکودک بروند و پس‌ازآن باید چهار سال تحصیل در ابتدایی بروند و برای همه کودکان اجباری و یکسان است. پس از اتمام چهار سال ابتدایی دانش آموزان با توجه به توانایی‌ها و استعدادهایشان به مدارس موردنیاز خود می‌روند.

شرایط کالج در آلمان:

کالج مرکزی است که وابسته به دانشگاه‌های دولتی آلمان است و مخصوص دانشجویانی غیر آلمانی که برای مهاجرت به آلمان می‌روند است. این مقطع تحصیلی در سیستم آموزشی آلمان از 2 ترم تشکیل می‌شود و حکم پیش‌دانشگاهی در ایران را دارد.

هدف کالج در آلمان آموزش زبان آلمانی و دروسی مانند ریاضی، فیزیک، شیمی و یا برنامه‌نویسی کامپیوتر برای مهاجرت تحصیلی است.تحصیل در کالج رایگان است. شرط ورود به کالج، داشتن پذیرش تحصیلی و سپس قبولی در آزمون ورودی آن است.

مزایای تحصیل در آلمان

کیفیت آموزش: دانشگاه‌های آلمان طیف متنوعی از رشته‌ها و دوره‌های آموزشی را ارائه می‌دهند و در دنیا جزو بهترین‌ها هستند.

6 دلیل برای مهاجرت به آلمان:

1. نیاز آلمان به نیروی کار جوان و متخصص

2. کم‌هزینه بودن و سرعت پروسه مهاجرت به آلمان

 3. امکان همراهی اعضای خانواده پس از کسب شرایط لازم

 4. زندگی دریکی از امن‌ترین و باثبات‌ترین کشورهای دنیا به لحاظ اقتصادی

 5. بهره‌مندی از حقوق شهروندی برای شخص متقاضی و همراهان به‌محض ورود به آلمان

امکاناتی مهاجرت در آلمان به دانشجویان در طول تحصیلی ارائه می‌کنند:

  • دانشجویان امکان استفاده از سلف و سرویس دانشگاه را دارند که اصولاً هزینه‌ی وعده‌های غذای بسیار کم‌هزینه به نسبت رستوران‌های خارج از دانشگاه است.
  • در بعضی خوابگاه‌ها هزینه استفاده از برق بر عهد دانشجو نیست.
  • دریافت کارت بیمه سلامتی برای دانشجویان اجباری است و هزینه آن بستگی به نوع بیمه و سقف پوشش خدمات آن دارد.

شرایط اقامت پس از تحصیل برای کار در آلمان به چه صورت است؟

پس از 2 سال برای مهاجرت به آلمان با داشتن جواز اقامت کار در آلمان یا کارت آبی و ارائه مدرک زبان آلمانی اقامت دائم و سکونت در آلمان را دریافت کند. کسانی که اقامت آلمان را دریافت می‌کنند، حداقل 6 ماه و کسانی که کارت آبی را دریافت می‌کنند حداقل 12 ماه می‌توانند خارج از آلمان سکونت داشته باشند.

  1. اگر سؤالی در این مقاله برای شما ایجادشده می‌توانید از طریق تماس رایگان با موسسه حقوقی فیدس با مشاورین ما صحبت کنید.
هلدینگ خدماتی فیدس ...
ما را در سایت هلدینگ خدماتی فیدس دنبال می کنید

برچسب : مهاجرت به کانادا مهاجرت به ترکیه مهاجرت به اسپانیا مهاجرت به آلمان , نویسنده : saeediiii fides3 بازدید : 184 تاريخ : يکشنبه 12 ارديبهشت 1400 ساعت: 20:06